Monday, February 10, 2020

Revival : Christ Follower

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Christ Follower 


John 1:37 When John's two disciples heard this, they followed Jesus.

Yohanes 1:37 (TB) Kedua murid itu mendengar apa yang dikatakannya itu, lalu mereka pergi mengikut Yesus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #41. Tahukah anda bahawa mengikuti Yesus adalah sepenuhnya satu keputusan daripada anda? Ketika Yesus memanggil murid-murid-Nya yang pertama, Ia diperkenalkan penulis Injil Yohanes bukan sebagai pemimpin besar yang sukses melainkan sebagai Anak Domba Allah. Istilah Anak Domba berkaitan dengan korban. Itu sebabnya, pertama, menjadi murid Yesus bukanlah menjadi pengikut pemimpin "besar" yang sukses. Mengikut Yesus adalah mengikuti orang yang tujuan hidupnya menjadi korban. Maksudnya, murid Yesus harus siap menderita bahkan sampai mati. Meskipun ada sukacita di dalamnya, namun kerelaan untuk menderita seperti Yesus adalah kualifikasi utama menjadi murid-Nya.

☕ 🍞 Mengikuti Yesus bermaksud mengerjakan tujuan Pemimpin kita iaitu Yesus. Melakukan visi misi Tuhan. Melakukan kehendak Dia yang telah memanggil kita. Kita mengikuti Yesus bulan untuk melakukan agenda kita tersendiri tetapi melakukan agenda Tuhan Yesus. Zaman sekarang ramai "pengikut" Yesus mempunyai agenda tersendiri dalam mengikuti Yesus. Mengikuti Yesus bermaksud mendengar pimpinan suara-Nya. Mengikut Yesus bermaksud mata kita hanya tertuju kepada Yesus yang memimpin kita. Apabila Tuhan yang memanggil kita untuk mengikuti Dia, maksudnya kita surah memiliki arah tuju hidup kita. Arah tuju hidup kita adalah Yesus. Our life's direction is Jesus. Di mana Yesus bergerak, ke situ juga kita bergerak. Di saat kita mengikuti Yesus, kita harus mengenal suara-Nya yang sedang memimpin kita. Terkadang kita tersesat disebabkan oleh kerana kira mendengar suara-suara atau bisikan-bisikan dari sekeliling kita.

Mengikuti Yesus memerlukan komitmen. Komitmen untuk terus taat dan setia kepada kepimpinan Yesus serta melakukan kehendak-NYA. Mengikuti Yesus bermaksud menjadi seorang murid yang mau belajar daripada-Nya. Kita mungkin Kristian, tapi belum tentu kita seorang pengikut Yesus. Adakah anda seorang pengikut Yesus? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: