Tuesday, January 14, 2020

Revival : Salt must be salty

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Salt must be salty


Luke 14:34 Salt is good for seasoning. But if it loses its flavor, how do you make it salty again?

Lukas 14:34 (TB) Garam memang baik, tetapi jika garam juga menjadi tawar, dengan apakah ia diasinkan?


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #14. Tahukah anda bahawa sepertimana kita memerlukan garam sebagai penambah rasa di dalam masakan, demikian juga dunia ini pun memerlukan "garam"? Orang-orang Kristian yang baik adalah garam dunia, dan garam ini memang baik serta sangat berguna. Dengan pengajaran dan teladan mereka, orang-orang Kristian memberikan penyedap rasa kepada semua orang yang bergaul dengan mereka, mencegah mereka dari kebusukan, serta menyegarkan dan menyedapkan mereka.

☕ 🍞 Kita semua memerlukan garam sebagai penambah rasa di dalam masakan kita. Belum pernah saya merasakan garam yang sudah tidak masin lagi. Demikianlah setiap orang yang percaya kepada Tuhan Yesus harus menjadi terang dan garam dunia. The whole Gospel to the whole world through the whole church. To know Him and To make Him known. We are the salt of this world and this is the purpose of our life. Tidak kira jika anda seorang Pastor, seorang pemimpin atau jemaat, jika anda seorang yang percaya kepada Yesus Kristus maka anda dipanggil untuk melakukan kehendak-Nya dan tujuan-Nya. Iaitu memenangkan jiwa-jiwa, memberitakan Injil, menyembuhkan orang sakit, mentahirkan kusta, bangkitkan orang mati dan usirlah setan-setan. Yesus mengajarkan bahawa anak-anak Tuhan adalah garam dan terang dunia. Dunia ini gelap, memerlukan terang untuk menyinarinya. Dunia ini membusuk, memerlukan garam untuk mencegahnya. Sebagai garam, anak Tuhan harus berfungsi untuk mencegah kebusukan dan kerosakan moral yang semakin merajalela di bangsa dan generasi kita khususnya di kalangan pemuda pemudi. Ia harus menghadirkan kehidupan yang menyaksikan Allah sehingga orang lain rindu mau mengenal Allah.

Garam yang tidak masin itu tidak ada gunanya lagi, tidak sesuai baik untuk tanah maupun untuk pupuk, dan juga tidak akan ada manfaatnya jika dibuang di antara kotoran sampah sampai membusuk, kerana tidak ada lagi yang boleh didapati darinya. Orang yang mengaku Kristian namun pikiran dan tingkah lakunya dan cara hidupnya rosak adalah seperti garam tawar yang sungguh paling tawar dn tidak ada gunanya lagi. Adakah anda masih relevan kepada komuniti anda? Adakah anda garam yang masin atau sudah tawar? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: