Friday, January 10, 2020

Revival : I don't know you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I don't know you


Luke 13:27  But He will say, ‘I tell you I do not know you, where you are from. Depart from Me, all you workers of iniquity.'

Lukas 13:27 (TB)  Tetapi Ia akan berkata kepadamu: Aku tidak tahu dari mana kamu datang, enyahlah dari hadapan-Ku, hai kamu sekalian yang melakukan kejahatan!


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #10. Tahukah anda bahawa kita harus mengenali kepribadian Yesus dan bukanlah reputasi-Nya? Keselamatan tergantung pada pengenalan pribadi akan Dia, bukan pada pengetahuan tentang reputasi-Nya. Yesus tidak menyangkal bahawa apa yang mereka serukan itu benar. Mereka memang telah makan dan minum di hadapan-Nya, akan tetapi, sejalan dengan itu, tidak lama setelah mereka memakan roti-Nya, mereka juga mengangkat tumit menendang Dia. Memang benar bahawa Ia telah mengajar di jalan-jalan kota mereka, namun benar juga bahawa mereka telah merendahkan perintah-Nya dan tidak mau menaatinya.

☕ 🍞 Kata-kata Kristus ini dengan jelas menyatakan bahawa seorang pelayan atau hamba Tuhan mungkin saja memberitakan Injil di dalam nama Kristus, mengusir setan dan mengadakan mukjizat sedangkan mereka sendiri tidak mempunyai iman yang menyelamatkan di dalam Kristus. Alkitab mengajarkan bahawa pemberitaan Injil yang berapi-api, semangat demi kebenaran serta mukjizat dewasa ini dapat diadakan di bawah pengaruh dan kuasa Iblis. Paulus mengingatkan bahawa "Iblispun menyamar sebagai malaikat Terang. Jadi bukanlah suatu hal yang ganjil, jika pelayan-pelayannya menyamar sebagai pelayan-pelayan kebenaran". Yesus memperingatkan para murid bahawa tidak semua orang yang menyebut Tuhan, secara otomatik menjadi anak Tuhan. Bahkan mereka yang melakukan banyak hal, termasuk hal yang spektakuler atas nama Tuhan tidak dengan sendirinya anak Tuhan. Hanya mereka yang melakukan kehendak Tuhan, itulah anak Tuhan. Dari buahnya kamu mengenal mereka!

Menjadi orang yang percaya dan pergi ke gereja beribadah itu bagus, tetapi ia tidak mencukupi. Kita harus melakukan kehendak-NYA. Kita ini adalah buatan Tuhan diciptakan di dalam Yesus Kristus untuk melakukan pekerjaan baik, yang dipersiapkan Allah sebelumnya. Hidup di dalam segala perintah Tuhan dan melakukannya. Adakah anda dikenali oleh Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: