Sunday, January 12, 2020

Revival : A life invitation

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A life invitation


Luke 14:23-24  "Then the master said to the servant, ‘Go out into the highways and hedges, and compel them to come in, that my house may be filled.
‘For I say to you that none of those men who were invited shall taste my supper."

Lukas 14:23-24 (TB)  Lalu kata tuan itu kepada hambanya: Pergilah ke semua jalan dan lintasan dan paksalah orang-orang, yang ada di situ, masuk, karena rumahku harus penuh.
Sebab Aku berkata kepadamu: Tidak ada seorang pun dari orang-orang yang telah diundang itu akan menikmati jamuan-Ku."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #12. Tahukah anda bahawa ramai yang menolak undangan Yesus? Walaupun pada mulanya perumpamaan ini diterapkan kepada Israel dan penolakannya terhadap Injil, dapat juga diterapkan kepada gereja dan setiap orang percaya masa kini. Orang yang pada mulanya menerima undangan itu tetapi kemudian menolak untuk datang, menggambarkan mereka yang sudah menerima atau kelihatan menerima undangan Yesus kepada keselamatan, namun kasih mereka kepada-Nya dan kepada Kerajaan Sorgawi itu telah menjadi dingin. Orang semacam itu tidak lagi menetapkan sasaran mereka berdasarkan standard sorgawi. Mereka telah menolak nasihat Alkitab untuk "pikirkanlah perkara-perkara yang di atas, bukan yang di bumi", sementara menantikan penyataan diri Kristus.

☕ 🍞 Kita diundang untuk menerima keselamatan yang Allah tawarkan pada kita. Ini merupakan anugerah, kerana sebenarnya bukan sesuatu yang sepantasnya kita miliki. Menolak anugerah Allah berarti bencana dan merupakan penghinaan bagi Dia yang telah membayar harga yang sangat mahal untuk menyediakan anugerah itu bagi kita. Oleh itu, dengarlah undangan-Nya sekarang dan berilah respons positif! Jangan ditunda! Tak perlu melakukan sesuatu atau membawa sesuatu untuk memenuhi undangan itu kerana yang anda perlu adalah hati yang mau bertobat dan terbuka kepada Tuhan Yesus, sebab Ia telah menyiapkan segala sesuatu. Akankah Anda menjawab, "Ya Tuhan, saya akan datang", sehingga Anda diselamatkan dari murka Allah? Atau Anda masih menunggu kesempatan baik? Ingatlah, penundaan berarti penolakan!

Melalui perumpamaan perjamuan besar ini, Yesus menggambarkan tentang undangan yang diberikan untuk mengalami berkat kerajaan Allah melalui Yesus. Namun, banyak yang menolak! Lalu, apakah perjamuan itu ditunda sampai orang-orang yang diundang dapat hadir? Tidak. Anugerah dibuka bagi orang lain. Maka undangan disebar untuk menggantikan tempat orang yang menolak. Sudahkah anda menerima undangan Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: