Friday, January 17, 2020

Revival : The mustard seed faith

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The mustard seed faith

Luke 17:6 The Lord answered, "If you had faith even as small as a mustard seed, you could say to this mulberry tree, 'May you be uprooted and thrown into the sea, ' and it would obey you!" 

Lukas 17:6 (TB) Jawab Tuhan: "Kalau sekiranya kamu mempunyai iman sebesar biji sesawi saja, kamu dapat berkata kepada pohon ara ini: Terbantunlah engkau dan tertanamlah di dalam laut, dan ia akan taat kepadamu."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #17. Tahukah anda bahawa memiliki iman yang sejati adalah sebesar biji sesawi? Setiap orang Kristian yang beriman, memiliki iman yang sejati sanggup juga mengampuni seseorang yang telah menyakiti mereka dan berbuat dosa terhadap mereka. Iman kita semua perlu dikuatkan, sebab seiring dengan bertumbuhnya anugerah tersebut, maka bertumbuh pula anugerah-anugerah lainnya. Semakin teguh kita mempercayai ajaran Kristus, dan semakin kukuh kita bergantung kepada anugerah Kristus, maka segala hal akan menjadi lebih baik bagi kita.

☕ 🍞 Kalau sekiranya anda mempunyai iman sebesar biji sesawi saja, sama kecilnya seperti biji sesawi, sebab iman anda masih lebih kecil daripada biji sesawi yang terkecil atau seruncing biji sesawi, begitu tajam dan mampu membangkitkan anugerah-anugerah lainnya, anda dapat mengerjakan perbuatan-perbuatan ajaib yang lebih hebat daripada yang kamu lakukan sekarang; tidak ada yang terlampau sukar bagi anda untuk melakukan hal-hal yang layak bagi kemuliaan Allah dan bagi peneguhan ajaran yang kamu beritakan, sekalipun itu berupa memerintahkan sebuah pohon untuk terbantun dari tanah dan tertanam di dalam lautan. Terkadang sangat susah sekali kita mau mengampuni seseorang oleh kerana itu Yesus berkata sekiranya kita memiliki iman sebesar biji sesawi, sudah cukup untuk memindahkan halangan atau dinding pemisah di antara dua atau lebih orang yang berselisih faham dan mengampuni serta menerima satu dengan yang lain.

Demikian juga iman sebesar biji sesawi dapat memindahkan semua gunung-gunung keraguan yang timbul. Iman yang sejati adalah iman efektif yang memberikan hasil: akan "memindahkan gunung". Iman yang sejati bukanlah percaya kepada "iman" sebagai suatu kekuatan atau kuasa, tetapi "percaya kepada Allah". Yesus memakai ilustrasi biji sesawi untuk menggambarkan iman, kerana biji sesawi adalah biji yang paling kecil di antara biji-biji lainnya. Dapat dikatakan bahawa Yesus tidak sedang membicarakan besar atau kecilnya iman, tetapi ada atau tidak adanya iman. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: