Friday, January 3, 2020

Revival : No Room for darkness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : No room for darkness


Luke 11:35 (UKJV)  Take heed therefore that the light which is in you be not darkness.

Lukas 11:35 (TB)  Karena itu perhatikanlah supaya terang yang ada padamu jangan menjadi kegelapan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #3. Tahukah anda bahawa tidak sepatutnya asa ruangan untuk kegelapan di dalam hidup kita? Jika kita beriman kepada Kristus, itu kerana firman Tuhan menyalakan terang dalam hidup kita dan memperlihatkan dosa-dosa kita. Oleh sebab itu, kita harus meminta agar Allah "membuka mata kita" saat kita datang pada firman-Nya, supaya kita dapat melihat karya-Nya bagi kita. Firman Tuhan akan membuka mata kita untuk melihat hidup kita sebagaimana adanya.

☕ 🍞 Terang dari pelita hanya berguna bila pelita itu ditempatkan pada tempat yang benar. Demikian juga halnya dengan firman-Nya. Firman-Nya memancarkan terang sebab Ia menyatakan kebenaran Allah sendiri yang bertujuan memberi hidup bagi manusia. Namun, dampak nyata firman Yesus itu ke dalam hidup seseorang bergantung pada bagaimana orang itu menempatkan firman dalam hidupnya. Hanya mereka yang menjunjung tinggi firman dan mengutamakan firman dalam hidup, yang akan mengalami pengaruh terang firman itu. Apabila mata tidak berfungsi dengan baik, maka rosaklah orientasi gerak seseorang. Apabila hidup tidak memiliki sesuatu yang memberi orientasi tujuan dengan baik, maka seluruh hidup akan mengalami disorientasi tujuan. Dengan kata lain, hidup tanpa terang firman adalah hidup yang kehilangan tujuan alias tersesat. Saat kita tersesat, saat itulah iblis menyerang kita. Dia menyerang minda pemikiran kita dengan meletakkan hal-hal yang negatif yang berunsur dosa dan mendorong kita untuk berdosa.

Hati kira memerlukan terang firman supaya arah hidup tertuju pada Allah. Sebab itu, tempatkanlah firman Tuhan di pusat hati dan peliharalah hati kita sesuai dengan isi firman Tuhan supaya tidak ada ruangan untuk kegelapan menyelinap masuk ke dalam hati kita. Berhatilah-hatilah supaya mata pikiran kita tidak dibutakan oleh perasaan-perasaan berpihak, prasangka, dan tujuan-tujuan yang berdosa. Tuluslah dalam mencari kebenaran, dan bersiaplah menerimanya dalam terang, kasih, dan kuasanya. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: