Wednesday, January 29, 2020

Revival : That You may be strong

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : That You may be strong

Luke 21:36  Keep alert at all times. And pray that you might be strong enough to escape these coming horrors and stand before the Son of Man.

Lukas 21:36 (TB)  Berjaga-jagalah senantiasa sambil berdoa, supaya kamu beroleh kekuatan untuk luput dari semua yang akan terjadi itu, dan supaya kamu tahan berdiri di hadapan Anak Manusia.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #29. Tahukah anda bahawa kita harus berjaga-jaga dan berdoa supaya dikuatkan? Para pengikut Kristus harus waspada terhadap dosa dan berdoa agar kasih mereka bagi Kristus tidak akan pudar dan luntur. Dengan demikian mereka boleh menerima kekuatan untuk bertekun dalam iman dan kebenaran dalam Yesus Kristus. Hanya dengan ketekunan semacam itulah mereka akan mampu untuk "luput" dari semua hal yang mengerikan yang menimpa dunia pada hari-hari terakhir. Banyak orang percaya bahawa sarana untuk "luput" bagi mereka yang setia bertekun dalam doa adalah keangkatan gereja.

☕ 🍞 Sebenarnya apa yang harus dilakukan oleh orang-orang yang percaya untuk berjaga-jaga? Berjaga-jaga diisi bukan dengan pesta pora dan kemabukan, melainkan dengan tetap sedar dan hidup yang benar dan mulia. Berjaga-jaga bukanlah suatu aktiviti yang diisi dengan usaha-usaha spekulasi yang menghitung-hitung bila tepatnya kedatangan Yesus yang kedua kali. Berjaga-jaga bererti percaya dan taat penuh kepada firman-Nya. Berjaga-jaga haruslah diisi dengan berdoa. Dalam hal ini berdoa memiliki banyak erti, yaitu berdoa bererti menyedari diri tidak sanggup berjaga-jaga dengan kekuatan sendiri, melainkan dengan bersandar pada kekuatan dari Allah. Berdoa menyebabkan kita tidak tergoda untuk menyangkali iman kita ketika harus menghadapi persoalan di masa penantian ini. Berdoa, bererti berjaga-jaga dengan penuh kewaspadaan, mendapatkan kekuatan Allah untuk bertahan bahkan luput dari semua yang harus terjadi di saat-saat penantian itu.

Berjaga-jaga dan berdoa harus berjalan beriringan. Sebagai seorang yang percaya, kita harus berjaga-jaga dan berdoa agar kuat bertahan menghadapi kesulitan serta kesusahan besar yang harus kita alami sebagai pengikut Kristus. Sebab itu, mari lihat kembali hidup kita, sudahkah kudus di dalam segala sesuatunya? Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: