Thursday, January 30, 2020

Revival : Satan's instrument

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Satan's instrument

Luke 22:3  Then Satan entered into Judas Iscariot, who was one of the twelve disciples,

Lukas 22:3 (TB)  Maka masuklah Iblis ke dalam Yudas, yang bernama Iskariot, seorang dari kedua belas murid itu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #30. Tahukah anda bahawa terkadang tanpa kita sedari kita memberikan iblis ruangan di dalam hidup kita? Kisah yang menyedihkan dari Yudas, yang pernah akrab dengan Yesus  namun kemudian meninggalkan Tuhan dengan cara mengkhianati-Nya berfungsi sebagai peringatan bagi semua orang yang mengikut Kristus. Dalam hidup ini selalu ada kemungkinan bahawa kita menjadi acuh tak acuh terhadap Kristus, mengizinkan Iblis memimpin kita sedikit demi sedikit untuk berkompromi dengan dunia, dan akhirnya mengkhianati Tuhan dan usaha-Nya.

☕ 🍞 Satan cannot enter the body or spirit of any believer whose life is totally submitted to God’s Word. He has to be given a place in order to gain a foothold. Sekiranya kita memberikan ruangan seinci kepada iblis, maka dia dengan gembiranya akan mencuri, membunuh dan membinasakan kita. Ramai yang tidak sedar akan hal ini. Iblis mengambil kesempatan di dalam kesempitan yang dia miliki untuk membinasakan orang-orang yang percaya daripada melakukan kehendak Tuhan. Iblis akan menggunakan segala peluang dan ruangan yang dia dapat untuk menjatuhkan kita. Haruslah kita senantiasa berwaspada dan berjaga-jaga serta melawan tipu muslihat iblis. Ketika Iblis mempengaruhi seseorang maka pelbagai bentuk kerusakan dan kehancuran akan terjadi. Begitu pula halnya dengan Yudas. Pengaruh Iblis membuatnya tidak segan-segan menjual gurunya yang selama ini dekat dengannya. Yudas berkomplot bersama pemimpin agama Yahudi untuk membunuh Yesus. Rencana jahat selalu cepat terlaksana, dan Iblis secara cepat dan licik akan membantu rencana tersebut. Ketika kerusakan dan kehancuran terjadi iblis bersukacita.

Oleh itu saudara dan saudari sekalian, sadarlah dan berjaga-jagalah! Lawanmu, si Iblis, berjalan keliling sama seperti singa yang mengaum-aum dan mencari orang yang dapat ditelannya. Lawanlah dia dengan iman yang teguh, sebab kamu tahu, bahawa semua saudaramu di seluruh dunia menanggung penderitaan yang sama.  Kenakanlah seluruh perlengkapan senjata Allah, supaya kamu dapat bertahan melawan tipu muslihat Iblis. Janganlah menjadi alat iblis. Lawanlah dia! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: