Monday, March 9, 2020

Revival : Do you finally believe?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Do you finally believe?

John 16:31  Jesus asked, "Do you finally believe?" 

Yohanes 16:31 (TB)  Jawab Yesus kepada mereka: "Percayakah kamu sekarang?"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #69. Tahukah anda bahawa manusia lebih cenderung untuk tidak percaya? Kecenderungan manusia mempercayai suatu hal melalui proses pembuktian ternyata juga diberlakukan pada keyakinan iman. Hal ini tampak ketika para murid percaya bahawa Yesus datang dari Allah dan Dia mengetahui segala sesuatu dalam pikiran mereka. Iman keyakinan seperti ini tentunya sangat lemah kerana begitu banyak hal dalam keyakinan iman kepada Yesus Kristus yang tidak dapat dibuktikan oleh kemampuan berpikir manusia. Meskipun demikian, tanpa adanya pembuktian yang logik, dimensi kebenaran dan keyakinan iman itu pasti mengarahkan manusia pada kepercayaan dan keyakinan yang utuh pada Yesus Kristus.

☕ 🍞 Tanpa harus didahului oleh pembuktian ilmu pengetahuan, seluruh keberadaan Yesus Kristus merupakan kepastian kebenaran yang mendasari keyakinan iman orang percaya. Memahami dan mempercayai Yesus bukan sekadar pemahaman intelektual dan teori. Memahami dan mempercayai Yesus adalah pengalaman hidup bersandar kepada firman-Nya yang akan terus-menerus dijelaskan artinya oleh Roh Kudus yang hadir senantiasa dalam hidup kita. Yesus melihat bahawa para murid-Nya memerlukan peneguhan untuk percaya kepada-Nya. Pertanyaan Yesus mendesak para murid untuk menguji kemurnian dan kesungguhan mereka dalam mengikuti Dia.

✍🏻 Adakah anda sudah sungguh-sungguh benar-benar percaya kepada Tuhan Yesus? Atau adakah anda menunggu suatu mukjizat terjadi baru anda mau percaya kepada Tuhan Yesus? Apakah yang harus Yesus "buktikan" lagi supaya anda mulai percaya sesungguhnya? Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: