Sunday, March 1, 2020

Revival : Sanctified to serve

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Sanctified to Serve


John 13:14-15  And since I, your Lord and Teacher, have washed your feet, you ought to wash each other's feet.
I have given you an example to follow. Do as I have done to you.

Yohanes 13:14-15 (TB)  Jadi jikalau Aku membasuh kakimu, Aku yang adalah Tuhan dan Gurumu, maka kamu pun wajib saling membasuh kakimu;
sebab Aku telah memberikan suatu teladan kepada kamu, supaya kamu juga berbuat sama seperti yang telah Kuperbuat kepadamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #61. Tahukah anda bahawa anda telah dikuduskan untuk melayani? Dengan membasuh kaki mereka, Yesus memperagakan kepada para murid-Nya dua prinsip dasar yang harus mereka pahami, sebelum Ia mengutus mereka untuk meneruskan pekerjaan-Nya setelah Ia kembali kepada Bapa. Hanya kematian Yesus yang memungkinkan mereka "mendapat bagian" di dalam Dia. Kerendahan hati Yesus menjadi teladan bagi pelayanan mereka terhadap sesama.

☕ 🍞 Salvation is Getting you out of the world. Sanctification is getting the world out of you. Apakah tujuan kita disucikan? Istilah untuk 'pengudusan' sebagaimana digunakan dalam Perjanjian Lama adalah QADASH dan dalam Perjanjian Baru adalah HAGIASMOS dan pada dasarnya berarti 'dipisahkan / disucikan', dalam arti dipisahkan dari semua hal lain dan didedikasikan untuk penggunaan Tuhan. Pengudusan mendefinisikan keadaan pemisahan  dari segala sesuatu di dunia yang disebabkan oleh karya kasih karunia Tuhan dalam kehidupan orang percaya.Pengudusan adalah suatu proses. Pengudusan dan pemurnian Anda hari ini akan membawa mukjizat yang lebih besar besok.  Di sini Yesus menunjukkan satu teladan membasuh kaki murid-murid-Nya. Pembasuhan ini bukan saja untuk murid-murid-Nya meneladani apa yang telah Yesus lakukan malah pembasuhan ini menandakan bahawa murid-murid-Nya telah dikuduskan, dipisahkan, disucikan daripada kehidupan lama mereka yang penuh dengan dosa dan dipersiapkan untuk melakukan kehendak-NYA. Demikianlah juga dengan kita di mana Tuhan Yesus telah "membasuh" kita dengan darah-Nya yang mahal.

✍🏻 Tujuan kita dikuduskan supaya kita akan meneladani cara Yesus tang penuh dengan kerendahan hati melayani sesama kita. Dipisahkan daripada dosa dan keterkaitan kepada kegelapan, lalu dibasuh suci. Demikianlah juga dengan kita. Sebelum kita memohon kepada Tuhan melakukan tanda dan keajaiban di tengah-tengah kita, kita harus memastikan dahulu bahawa hati kita dimurnikan  dan keinginan-keinginan kita dipimpin oleh Roh Kudus. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: