Sunday, March 8, 2020

Revival : Steadfast

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Steadfast

John 16:2  They will put you out of the synagogues; yes, the time is coming that whoever kills you will think that he offers God service.

Yohanes 16:2 (TB)  Kamu akan dikucilkan, bahkan akan datang saatnya bahwa setiap orang yang membunuh kamu akan menyangka bahwa ia berbuat bakti bagi Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #68. Tahukah anda bahawa di mana-mana saja terdapat orang-orang yang akan mengucilkan iman anda? Dalam ayat-ayat ini Yesus tidak berbicara tentang penganiayaan dari orang kafir, tetapi tentang perlawanan dan permusuhan dari kalangan keagamaan. Dunia yang dikatakan-Nya membenci orang percaya termasuk juga golongan ini.

☕🍞 Semua orang dan gereja yang tidak mengikuti ajaran Yesus dan penyataan para rasul, atau tidak berusaha memisahkan diri dari sistem buruk masyarakat ini adalah milik dunia Orang-orang yang mengaku percaya ini memiliki nilai-nilai yang begitu berbeza dari Injil Perjanjian Baru yang benar sehingga pada saat mereka menganiaya atau membunuh pengikut Kristus yang sejati, mereka merasa sedang melayani Tuhan. Yesus mengajarkan kepada kita bahawa dunia pasti akan membenci kita. Dunia melakukannya kerana merasa sedang berbuat hal yang benar bahkan baik di hadapan Allah. Hal tersebut dilakukan dunia kerana mereka tidak mengenal Yesus maupun Bapa sebagai Allah sejati. Mereka buta rohani dan hanya dapat dicelikkan matanya oleh pekerjaan Roh Kudus. Yesus menegaskan bahawa pekerjaan Roh Kudus bukan hanya hadir di dalam diri kita dan menolong kita melakukan hal-hal yang berkenan kepada Allah tetapi Roh Kudus juga akan menyadarkan dunia ini akan dosa, kebenaran, dan penghakiman. Dosa membutakan mata rohani seseorang untuk mengenal Yesus.

✍🏻 Kebencian terhadap Kristus hadir dalam pelbagai bentuk. Misalnya, dengan mencari-cari kesalahan kita kerana iman kita, atau memperkecil, bahkan menutup kesempatan kita untuk maju di dunia kerja, dan lain-lain. Bagaimana reaksi Anda? Marah? Tak perlu. Roh Kudus akan menolong Anda untuk hidup terus di dalam kebenaran. Dengan demikian Anda sedang bersaksi tentang Kristus. Remain steadfast in your faith. Adakah anda ditekan dari kiri kanan oleh kerana iman anda? Tetap semangat ya. Jangan izinkan iblis mengambil kesempatan ke atas setiap tekanan itu. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: