Friday, March 27, 2020

Revival : Never stop preaching

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Never stop preaching


Acts of the Apostles 5:42  And daily in the temple, and in every house, they did not cease teaching and preaching Jesus as the Christ.

Kisah Para Rasul 5:42 (TB)  Dan setiap hari mereka melanjutkan pengajaran mereka di Bait Allah dan di rumah-rumah orang dan memberitakan Injil tentang Yesus yang adalah Mesias.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #87. Tahukah anda bahawa biar apa pun yang terjadi, kita harus terus memberitakan Injil? Sikap setia memberitakan Injil dan berani menyatakan kebenaran harus ada dalam diri kita, apa pun risikonya. Bila kita harus menghadapi ancaman dari para musuh Injil, bersukacitalah. Itu berarti Tuhan menganggap kita layak menderita bagi Kristus.

☕ 🍞 Para rasul sama sekali tidak berkurang semangatnya, sebab mereka menganggap penderitaan kerana nama Yesus adalah suatu kehormatan. Mereka melanjutkan terus pengajaran dan memberitakan Injil tentang Yesus yang adalah Mesias, baik secara umum di Pelataran untuk Bangsa Bukan Yahudi di Bait Allah dan di dalam perkumpulan-perkumpulan Kristian di rumah-rumah milik perseorangan. Fakta yang tidak dapat dimungkiri, gereja Tuhan yang sejati tetap berdiri teguh melintasi zaman walau didera penganiayaan dari waktu ke waktu.  Namun Tuhan menjaga dan memelihara milik-Nya. Yang perlu kita miliki adalah sikap hati seperti para murid dan gereja awal iaitu bersukacita dalam penderitaan dan menganggapnya sebagai kehormatan dari Kristus. Selain itu tetap setia dan tekun dalam memberitakan Injil keselamatan.

✍🏻 Seperti para rasul, mereka dihukum kerana memberitakan Injil, dan dilarang memberitakan Injil, namun mereka melanjutkan pengajaran mereka dan memberitakan Injil. Mereka tidak melewatkan kesempatan, atau mengurangi kegairahan atau keberanian mereka bicara.  Hampir setiap hari mereka memberitakan Injil di dalam semua kesempatan yang ada. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: