Thursday, March 12, 2020

Revival : Sanctified in Your Truth

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Sanctified in Your Truth

John 17:19  And I give Myself as a holy sacrifice for them so they can be made holy by Your truth.

Yohanes 17:19 (TB)  dan Aku menguduskan diri-Ku bagi mereka, supaya mereka pun dikuduskan dalam kebenaran.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #72. Tahukah anda bahawa kira dikuduskan di dalam kebenaran Firman Tuhan? Menguduskan" ertinya menjadikan kudus atau mengasingkan. Pengudusan ini tercapai melalui pengabdian kepada kebenaran yang dinyatakan kepada mereka oleh Roh Kebenaran itu. It is the prayer of Jesus for all that are His, that they may be made holy. Even disciples must pray for sanctifying grace. The means of giving this grace is, " through Your truth, Your word is truth." Sanctify them, set them apart for Yourself and Your service.

☕ 🍞 Istilah untuk 'pengudusan' sebagaimana digunakan dalam Perjanjian Lama adalah QADASH dan dalam Perjanjian Baru adalah HAGIASMOS dan pada dasarnya berarti 'dipisahkan / disucikan', dalam arti dipisahkan dari semua hal lain dan didedikasikan untuk penggunaan Tuhan. Pengudusan mendefinisikan keadaan pemisahan  dari segala sesuatu di dunia yang disebabkan oleh karya kasih karunia Tuhan dalam kehidupan orang percaya. Sanctification is a process. Your today's sanctification and purification will bring greater miracles tomorrow. Kita dikuduskan kerana bukan kita layak untuk dikuduskan tetapi Dia tetap berdoa, "Ya Bapa kuduskanlah mereka" di mana pekerjaan pengudusan-Nya diteguhkan di dalam kehidupan kita,  iman kira dikuatkan, kasih kita berkobar-kobar dan kuatkan hati supaya tetap teguh. Pengudusan adalah pekerjaan baik Tuhan di dalam kehidupan kita.

✍🏻 Izinkanlah Tuhan menyempurnakan pekerjaan baik itu dalam diri kita serta  memahkotai pekerjaan itu dengan kekudusan yang sempurna. Tuhan menguduskan kita seluruhnya, sampai pada akhirnya. Kita diasingkan untuk pekerjaan yang mulia. Dikuduskan oleh kerana anugerah-Nya. Dipersiapkan untuk melakukan kehendak-NYA. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: