Tuesday, March 24, 2020

Revival : To Motivate the Faithless

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : To Motivate the Faithless


Acts 3:7  Then Peter took the lame man by the right hand and helped him up. And as he did, the man's feet and ankles were instantly healed and strengthened.

Kisah Para Rasul 3:7 (TB)  Lalu ia memegang tangan kanan orang itu dan membantu dia berdiri. Seketika itu juga kuatlah kaki dan mata kaki orang itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #84. Tahukah anda bahawa setiap orang percaya yang imannya kuat harus juga menolong orang yang tidak kuat imannya untuk bangkit dam bergerak? Petrus mengulurkan tangannya, dan menolongnya lalu ia memegang tangan kanan orang itu, dalam Nama Yesus, dia menyuruh orang itu bangkit dan berjalan, dan membantu dia berdiri.

☕ 🍞 Ketika Allah dengan firman-Nya memerintahkan kepada kita untuk bangkit dan berjalan menurut perintah-perintah-Nya, maka jika kita menambahkan iman pada firman itu, dan menaruh jiwa kita di bawah kuasa firman-Nya, maka Ia akan memberikan Roh-Nya untuk memegang tangan kita dan membantu kita berdiri. Jika kita berusaha melakukan apa yang dapat kita lakukan, maka Allah telah menjanjikan anugerah-Nya untuk memampukan kita mengerjakan apa yang tidak dapat kita kerjakan. Dan oleh kerana janji itu, kita diperbarui, dan anugerah itu tidak akan menjadi sia-sia. Oleh itu, kita yang telah diperkuatkan haruslah juga menolong orang lain yang kurang imannya untuk terus bangkit dan maju di dalam kerohaniannya.

✍🏻 Mendorong dan menguatkan satu dengan yang haruslah dipupuk dan dilakukan selalu. Gereja awal bertekun di dalam iman, pengajaran para rasul, persekutuan dan doa. Kita juga harus teruskan ini. Mendorong satu dengan lain di dalam perjalanan iman kita sangat penting supaya tidak seorang pun ketinggalan di belakang. Bagaimana dengan anda..? Adakah anda seorang pendorong? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: