Thursday, March 26, 2020

Revival : We are the witness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : We are the witness

Acts 5:32 We are witnesses of these things and so is the Holy Spirit, who is given by God to those who obey Him.

Kisah Para Rasul 5:32 (TB) Dan kami adalah saksi dari segala sesuatu itu, kami dan Roh Kudus, yang dikaruniakan Allah kepada semua orang yang mentaati Dia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #86. Tahukah anda bahawa kita adalah saksi daripada segala sesuatu yang Tuhan sudah dan sedang lakukan? Pemberitaan para rasul dilandaskan pada kenyataan bahwa mereka telah menyaksikan hal-hal yang mereka kemukakan. Lagi pula, mereka tidak berbicara hanya sebagai individu-individu secara pribadi, tetapi kesaksian mereka diberi kuasa oleh Roh Kudus yang berbicara melalui mereka. Roh Kudus diberikan bukan hanya kepada para rasul, tetapi kepada semua orang yang mau menaati Dia.

☕🍞 Para rasul siap bersaksi bahawa mereka telah melihat Dia hidup setelah kebangkitan-Nya, dan melihat Dia naik ke sorga. Dan juga bahawa mereka mengalami kuasa anugerah-Nya atas hati mereka, dan mengangkat mereka sampai jauh melampaui kemampuan alamiah mereka. Seperti mereka adalah saksi, kita juga telah ditetapkan oleh-Nya untuk memberitakan ini kepada dunia. Jika kita diam saja, maka kita akan mengkhianati dan melanggar kepercayaan serta tanggungjawab yang sudah dinyatakan kepada kita. Perhatikanlah, diberikannya Roh Kudus kepada orang-orang percaya yang taat, bukan hanya untuk membawa mereka kepada ketaatan dalam iman, melainkan juga supaya mereka benar-benar berguna dalam iman mereka itu. Inilah bukti yang sangat kuat mengenai kebenaran Kekristenan.

Saya pasti bahawa anda juga telah menyaksikan karya Tuhan Yesus di dalam hidup anda. Saya juga yakin bahawa anda sudah dipilih oleh Tuhan Yesus untuk memberitakan kesaksian anda kepada dunia ini. Menyaksikan kasih, terang dan kemuliaan Tuhan bagi dunia yang gelap dan penuh dengan dosa. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..? 

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: