Wednesday, March 25, 2020

Revival : We must obey God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : We must obey God

Acts 5:29  But Peter and the apostles replied, "We must obey God rather than any human authority.

Kisah Para Rasul 5:29 (TB)  Tetapi Petrus dan rasul-rasul itu menjawab, katanya: "Kita harus lebih taat kepada Allah dari pada kepada manusia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #85. Tahukah anda bahawa kita harus taat kepada Tuhan? Pertanyaan yang harus senantiasa ditanyakan oleh orang percaya ialah, "Apa yang berkenan di hadapan Allah?" dan bukan, "Apakah hal itu bijaksana, aman, menyenangkan dan disukai orang lain?". Seseorang tidak dapat menjadi pelayan Injil yang sejati, dan mencoba menyenangkan orang dengan mengurangi kebenaran Injil. Semua pengikut Injil Kristus harus bertujuan menyenangkan Allah, walaupun itu berarti tidak menyenangkan beberapa orang tertentu.

☕ 🍞 Terkadang kita memilih untuk menjaga hati dan perasaan manusia dan melakukan hal yang tidak berkenan di mata Tuhan. Contohnya, kita takut kehilangan jemaat sekiranya kita menegur kesalahan mereka. Contohnya lagi, kita sebagai orang percaya, terkadang terikut-ikut melakukan hal-hal yang tidak sepatutnya kita lakukan hanya kerana mau menjaga perasaan dan perhubungan persahabatan. Banyak hal yang dapat menguji kesetiaan dan ketaatan kita kepada Tuhan Yesus. Namun demikian, sebagai orang percaya, haruslah kita memberikan ketaatan dan kesetiaan yang sungguh dan sejati kepada Tuhan. Kita tidak boleh berkompromi dengan dunia dan dosa.

Menjadi murid Yesus ataupun seorang yang percaya dan beriman kepada Tuhan Yesus bererti harus berkomited dalam ketaatan serta kesetiaan kita kepada Tuhan. We must render our obedience to God and not to the world. Jadi, adakah anda kedapatan tidak taat dan setia kepada Tuhan? Bertobat dan berbaliklah kepada-Nya. Jangan kerana mau menyenangkan hati manusia, maka kita sanggup melukai hati Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: