Tuesday, March 10, 2020

Revival : Eternal life

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Eternal life

John 17:3  And this is the way to have eternal life--to know You, the only true God, and Jesus Christ, the One You sent to earth.

Yohanes 17:3 (TB)  Inilah hidup yang kekal itu, yaitu bahwa mereka mengenal Engkau, satu-satunya Allah yang benar, dan mengenal Yesus Kristus yang telah Engkau utus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #70. Tahukah anda bahawa kehidupan kekal adalah apabila kura mengenal dan percaya kepada Tuhan Yesus dengan sesungguhnya? Hidup yang kekal bukanlah sekadar hidup yang tanpa akhir. Hidup kekal merupakan suatu kualiti hidup yang kita terima selaku orang percaya apabila kita mengambil bagian dalam hakikat hidup Allah melalui Kristus. Kenyataan ini mengizinkan kita mengenal Allah dalam pengetahuan dan persekutuan yang makin bertambah dengan Bapa, Anak, dan Roh Kudus.

☕ 🍞 Memiliki hidup kekal menuntut adanya iman yang hidup. Hidup yang kekal tidak diperoleh dan dipertahankan hanya dengan suatu tindakan pertobatan dan iman yang dilakukan pada masa lampau. Hidup yang kekal juga meliputi suatu persekutuan dan persatuan yang hidup sekarang ini dengan Kristus. Tidak ada keselamatan tanpa bersumber dari dan berlanjut terus pada mengenal Yesus dan Bapa makin intim. Orang-orang Yahudi tidak mengenal Allah, sekalipun mereka mengetahui banyak mengenai Dia. Pernyataan dalam ayat inilah dan dalam seluruh Injil ini yang menyatakan bahawa pengenalan akan Allah yang menghasilkan hidup yang kekal hanya dapat terjadi melalui pengenalan akan Anak. Mengenal Allah berarti mengenal jalan-jalan-Nya dan juga diri-Nya, dan dengan demikian termasuk pemahaman tentang rencana-Nya untuk menyelamatkan manusia dari dosa.

✍🏻 Mengenal Kristus secara pribadi dan juga mengetahui cara-cara, sifat, dan tabiat-Nya seperti yang dinyatakan dalam Firman Allah. Pengenalan yang sebenarnya akan Kristus meliputi mendengarkan Firman-Nya, mengikuti Roh-Nya, menanggapi semua tindakan-Nya dengan iman, kebenaran dan ketaatan, serta menyatu dengan segala urusan dan maksud-Nya. Pengenalan akan Tuhan Yesus adalah jauh lebih baik daripada apa yang kita peroleh daripada dunia ini. Memperoleh Kristus Yesus di dalam hidup kita jauh lebih berharga daripada segala harta kekayaan yang dunia ini berikan. Dialah sumber kehidupan yang kekal. Sudahkah anda menemukan hidup yang kekal? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: