Thursday, June 4, 2020

Revival : Do you remember Him?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Do you remember Him? 

1 Corinthians 11:24  and gave thanks to God for it. Then He broke it in pieces and said, "This is My body, which is given for you. Do this to remember Me." 

1 Korintus 11:24 (TB)  dan sesudah itu Ia mengucap syukur atasnya; Ia memecah-mecahkannya dan berkata: "Inilah tubuh-Ku, yang diserahkan bagi kamu; perbuatlah ini menjadi peringatan akan Aku!"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #156. Tahukah anda bahawa kita harus selalu memperingati Yesus? Apakah kita masih ingat akan Tuhan Yesus? Ramai yg mengatakan bahawa dirinya Kristian, tetapi dari segi kehidupannya tidak menunjukkan bahawa dia Kristian.  Ramai juga yang mengaku telah menerima Yesus sbg Tuhan dan juruselamatnya tetapi, tidak mengenalinya. 

☕ 🍞 Apabila Yesus telah diundang ke satu perkawinan di Kana, di situ mereka kehabisan anggur. Dan pada masa itu Yesus pergi hanya sebagai tetamu yang di undang. Tetapi, apabila ibu Yesus meminta-Nya untuk terlibat dalam perkahwinan itu, maka satu mujizat yang luarbiasa terjadi. Air jernih yang diisikan dalam bejana menjadi anggur yang tidak pernah sesiapapun rasakan sebelum ini. Ramai yang mengundang Yesus hanya sekadar menjadi tetamu dalam hidup kita, dan tidak mengizinkan Yesus untuk turut campurtangan dan terlibat dalam kehidupan kita. Pada hari ni, apakah kita masih "ingat" akan pengorbanan Yesus bagi kita? Apakah kita masih ingat siapakah Yesus dalam kehidupan kita? Adakah Dia hanya sekadar tetamu yang di undang, ataupun kita telah memberikan-Nya sepenuh kuasa utk bekerja dlm hidup kita? Makna Perjamuan Kudus yang sesungguhnya adalah: 

1️⃣ Tubuh Kristus yang dipecah-pecahkan, dan darah yang dicurahkan oleh Kristus dalam peristiwa salib. 

2️⃣ Perjamuan Kudus bukan sekadar upacara untuk mengingat kematian dan kebangkitan Kristus, tetapi lebih merupakan respons umat terhadap tindakan kasih Allah yang telah menyadarkan kita bahwa keselamatan sudah digenapi dengan kematian dan kebangkitan-Nya.

3️⃣ Melalui Perjamuan Kudus, Kristus meletakkan satu dasar bagi komunitas baru orang-orang percaya yang saling mengasihi, yang selalu menceritakan peristiwa kematian dan kebangkitan-Nya sampai Ia datang. 

✍🏻 Apakah kita mengizinkan Roh Kudus untuk memimpin kita, mengajar kita, membentuk pribadi kita,? Yesus adalah lebih dari sekadar tetamu. Adakah kita hanya memperingati Yesus hanya pada masa perjamuan kudus sahaja atau setiap detik kehidupan kita, kita ingat akan kasih-Nya dan ingat akan kebaikan-Nya? Apakah respon anda hari ini...? 

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**


No comments: