Sunday, June 14, 2020

Revival : We are not Ignorant

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : We are not ignorant

2 Corinthians 2:11  lest Satan should take advantage of us; for we are not ignorant of his devices.

2 Korintus 2:11 (TB)  supaya Iblis jangan beroleh keuntungan atas kita, sebab kita tahu apa maksudnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #166. Tahukah anda bahawa kita harus selalu berjaga-jaga kerana iblis mencari kesempatan untuk menjatuhkan kita? Salah satu pertahanan kita terhadap serangan Iblis ialah kesedaran akan upaya musuh yang terus-menerus untuk beroleh keuntungan atas kita dan membuat kita menyimpang dari penyerahan kita kepada Kristus.

☕ 🍞 Kita memiliki musuh yang sama - Iblis, bahaya yang sama - beroleh keuntungan atas kita, perlindungan yang sama - kita tahu apa maksudnya. Ada bahaya bahwa Iblis akan beroleh keuntungan bukan saja atas si petobat, dengan membuatnya berputus asa, melainkan juga atas jemaat-jemaat, dan para rasul atau hamba Kristus, dengan menggambarkan mereka sebagai orang-orang yang terlalu kaku dan keras, sehingga membuat orang menjadi takut untuk datang kepada mereka. Dalam hal ini, seperti juga dalam hal-hal lain, yang terpenting untuk berhasil adalah hikmat, dengan mengatur segala sesuatu sesuai permasalahannya, supaya pelayanan tidak dicela karena memanjakan dosa pada satu sisi, atau kerana terlalu keras terhadap orang-orang berdosa pada lain sisi. Iblis adalah musuh yang licik, dan menggunakan banyak muslihat untuk menipu kita. Kita harus tahu apa maksudnya. Ia juga adalah seteru yang berjaga-jaga, siap mengambil semua keuntungan atas diri kita, dan kita harus sangat berhati-hati supaya tidak memberinya kesempatan sedikit pun untuk melakukannya.

👉🏼 Oleh itu,  kenakanlah seluruh perlengkapan senjata Allah, supaya kamu dapat bertahan melawan tipu muslihat Iblis. Kita tahu apakah taktik iblis oleh itu kita senantiasa harus sedar dan berjaga-jaga. Sekalipun Allah telah menyediakan semua ini, adalah tugas orang Kristian untuk mengenakannya iaitu, kita harus secara sedar menghayati kuasa yang Tuhan Yesus Kristus telah sediakan untuk kita. Perlengkapan senjata itu diuraikan secara rinci, termasuk juga lawan-lawan orang percaya yang harus dihadapi supaya kamu dapat bertahan. Tanpa perlengkapan senjata dari Allah ini, orang Kristian tidak akan mampu bertahan. Bagaimana dengan anda...? Sudahkah anda mengenakan perlengkapan rohani anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: