Thursday, June 11, 2020

Revival : With Love

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : With Love

1 Corinthians 16:14 And do everything with love.

1 Korintus 16:14 (TB) Lakukanlah segala pekerjaanmu dalam kasih!


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #163. Tahukah anda bahawa kasih adalah inti utama kepada pelayanan yang kita lakukan baik kepada Tuhan maupun kepada manusia? Paulus menasihati mereka untuk melakukan segala sesuatunya dengan kasih. Semangat dan ketetapan kita harus sejalan dengan rasa kasih. 

☕ 🍞 Orang-orang Kristian harus berusaha dengan hati-hati supaya kasih tidak hanya bertakhta di dalam hati mereka, tetapi juga bersinar dalam kehidupan mereka, bahkan saat mereka sedang membela iman Injil dengan gagah perkasa. Ada perbezaan besar antara kemantapan dan kekejaman, antara keteguhan kristiani dan amarah yang meluap-luap. Kekristenan tampil dengan membawa keuntungan terbesar apabila kasih orang-orang Kristian terlihat secara mencolok dalam tindakan sabar kita terhadap saudara-saudara kita yang keliru, dan dalam menentang dengan kasih orang-orang yang secara terang-terangan memusuhi iman kita. Juga, bila segala sesuatunya dilakukan di dalam kasih, bila mereka bersikap baik satu terhadap yang lain dan terhadap semua orang, dengan roh yang lemah lembut dan itikad baik. Pelayanan dan pekerjaan yang tidak didasari oleh kasih adalah sebenarnya kita melakukan pekerjaan dan pelayanan itu dengan keterpaksaan. Bukan dengan rela hati, tetapi oleh kerana terpaksa! Contohnya, "aduh terpaksa saya pergi jumpa jemaat ini dan itu...", "terpaksa saya melayani minggu ini, tak ada orang lain kah?" Pekerjaan dan pelayanan yang didasari oleh kasih akan dilakukan dengan penuh sukacita dan bukannya dengan sungut-sungutan.

Sekiranya anda diberikan suatu tanggungjawab untuk dilaksanakan, maka lakukanlah dengan penuh kasih. Sekiranya anda diminta supaya ikut seseorang selama 1 kilometer, nah pergilah sejauh 2 kilometer dengan mereka. Di dalam diri semua orang Kristeia harus ada kasih yang lebih sungguh-sungguh terhadap satu sama lain dan terhadap orang lain: kasihilah sungguh-sungguh seorang akan yang lain. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: