Friday, June 12, 2020

Revival : Merciful Father

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Merciful Father

2 Corinthians 1:3-4
3 All praise to God, the Father of our Lord Jesus Christ. God is our merciful Father and the source of all comfort.
4 He comforts us in all our troubles so that we can comfort others. When they are troubled, we will be able to give them the same comfort God has given us.

2 Korintus 1:3-4 (TB)
3 Terpujilah Allah, Bapa Tuhan kita Yesus Kristus, Bapa yang penuh belas kasihan dan Allah sumber segala penghiburan,
4 yang menghibur kami dalam segala penderitaan kami, sehingga kami sanggup menghibur mereka, yang berada dalam bermacam-macam penderitaan dengan penghiburan yang kami terima sendiri dari Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #164. Tahukah anda bahawa Bapa kita penuh belas kasihan dan sumber penghiburan? Bagaimanakah karakteristik seorang bapa? Nah, untuk menjawab pertanyaan ini, kita harus merujuk kepada Allah Bapa kita. Membina keluarga yang saleh dan takut akan Tuhan bermula daripada cara kehidupan kehidupan ibu bapa kerana merekalah yang menjadi satu teladan dan contoh bagi anak-anak mereka ikuti.

☕ 🍞 Apakah karakteristik Bapa kita? Pada dasarnya, di dalam Allah terdapat belas kasihan yang melimpah, dan sesungguhnya, semua belas kasihan berasal dari Allah, belas kasihan bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya dan mereka yang dikenan-Nya. Dialah sumber penghiburan kita. Ia memberikan Roh Kudus di dalam hati kita sebagai jaminan dari semua yang telah disediakan untuk kita. Semua penghiburan kita datang dari Allah, dan penghiburan kita yang paling manis ada di dalam Dia. Kita menjadi layak menerima penghiburan dari belas kasihan Allah ketika kita memberi diri untuk memuliakan Allah atas belas kasihan itu. Paulus telah belajar dalam banyak kesukaran yang dialaminya bahwa tidak ada penderitaan, sekalipun sangat hebat, yang dapat memisahkan orang percaya dari pemeliharaan dan belas kasihan Bapa sorgawi mereka. Kadang-kadang Allah mengizinkan kesukaran menimpa kehidupan kita supaya kita, setelah mengalami penghiburan-Nya, dapat menghibur orang lain dalam kesukaran mereka.

👉🏼 Nah, apa yang disampaikan oleh Paulus pun sudah jelas menggambarkan karakter Allah Bapa kita. Dialah sumber penghiburan. Dialah sumber pengharapan. Dialah sumber kekuatan. Dialah kota benteng perlindungan kita. Dia adalah Kasih. Biar apa pun yang kita lewati di dalam kehidupan kita ketahuilah bahawa Allah Bapa kita senantiasa membaringkan kita di padang yang berumput hijau, Ia membimbing kita ke air yang tenang.  Ia menyegarkan jiwa kita. Ia menuntun kita di jalan yang benar oleh kerana nama-Nya. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: