Saturday, June 20, 2020

Revival : We do not war according to the flesh

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : We do not war according to the flesh 


2 Corinthians 10:3-4
3 For though we walk in the flesh, we do not war according to the flesh.
4 For the weapons of our warfare are not carnal but mighty in God for pulling down strongholds,

2 Korintus 10:3-4 (TB)
3 Memang kami masih hidup di dunia, tetapi kami tidak berjuang secara duniawi, 
4 karena senjata kami dalam perjuangan bukanlah senjata duniawi, melainkan senjata yang diperlengkapi dengan kuasa Allah, yang sanggup untuk meruntuhkan benteng-benteng.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #172. Tahukah anda bahawa perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging? Perjuangan kita ialah melawan kuasa rohani yang jahat. Oleh sebab itu, senjata duniawi seperti kecerdikan, bakat, kekayaan, ketrampilan berorganisasi, kefasihan bicara, propaganda, kharisma, dan kepribadian manusiawi tidaklah memadai untuk meruntuhkan benteng Iblis. Senjata satu-satunya yang memadai untuk membinasakan kubu-kubu Iblis, ketidakbenaran dan pengajaran yang palsu itu ialah senjata yang dikaruniakan Allah.

☕ 🍞 Senjata ini sangat ampuh oleh kerana bersifat rohani dan berasal dari Allah. Paulus mencatat beberapa senjata ini iaitu penyerahan kepada kebenaran, hidup yang benar, pemberitaan Injil, iman, kasih, pengharapan keselamatan, Firman Allah, dan doa yang tidak putus-putus. Dengan menggunakan berbagai senjata ini untuk melawan musuh, maka jemaat akan menang. Kehadiran dan kerajaan Allah akan dinyatakan dalam kuasanya untuk menyelamatkan orang berdosa, mengusir setan-setan, menguduskan orang percaya, membaptis dengan Roh Kudus dan menyembuhkan orang sakit. Gereja masa kini sering dicobai untuk menghadapi tantangan dunia dengan senjata duniawi, iaitu melalui hikmat manusia, filsafat, psikologi, hal-hal yang memikat, pertunjukan hiburan di gereja, kekerasan, dan sebagainya. Hal-hal ini sering berfungsi sebagai pengganti bagi kebiasaan seperti doa yang bersemangat, pengabdian yang tak berkompromi kepada Firman Allah, dan pemberitaan Injil dalam kuasa. Senjata duniawi tidak dapat menghasilkan suatu kebangunan rohani Roh Kudus, kerana senjata demikian tidak mungkin dapat membinasakan benteng-benteng dosa, melepaskan kita dari kuasa Iblis atau meruntuhkan nafsu jahat yang sedang merajalela dalam dunia sekarang.

👉🏼 Iblis berusaha menjauhkan manusia dari iman dan ketaatan pada Injil, dan mengamankan kepemilikannya atas hati umat manusia, sebagai rumah atau bangunannya. Bagaimana firman Allah memperoleh kemenangan? Kubu-kubu benteng ini diruntuhkan oleh Injil, yang menjadi sarananya, melalui anugerah dan kuasa Allah yang menyertai Injil, yang menjadi penyebab utama yang ampuh. Perhatikan, pertobatan jiwa adalah kemenangan atas Iblis di dalam jiwa yang bertobat tersebut. Sedarkah anda bahawa musuh utama kita bukanlah daging (pribadi manusia) tetapi roh jahat yang bekerja di sebalik mereka? Kerana perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging, tetapi melawan pemerintah-pemerintah, melawan penguasa-penguasa, melawan penghulu-penghulu dunia yang gelap ini, melawan roh-roh jahat di udara. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: