Tuesday, May 10, 2016

Revival: A call to repentance

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memanggil kita untuk pertobatan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: A call to repentance

Amos 5:4  For thus says the LORD to the house of Israel: " Seek Me and live;

Amos 5:4 (TB)  Sebab beginilah firman TUHAN kepada kaum Israel: "Carilah Aku, maka kamu akan hidup!

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #131. Tahukah anda bahawa sekarang adalah masanya untuk pertobatan bangsa-bangsa terjadi? Repentance is revival.  Di dalam hidup ini, mencari Tuhan setiap hari diperlukan untuk menerima kasih karunia dan kasih sayang-Nya. Sesungguhnya hanya di dalam Allah ada kehidupan. Carilah Tuhan, maka kamu akan hidup. Nabi Amos menegaskan bahwa "mencari Allah" yang sebenarnya berarti: mengusahakan yang baik dan menjauhkan yang jahat. Orang mencari wajah Tuhan untuk mengetahui apa yang dikehendaki Tuhan dan kehadiran Allah kerap kali menjadi nyata melalui petunjuk yang diberiNya. Adapun "mencari Allah" itu dalam Perjanjian Lama merupakan perbuatan keagamaan yang dasari. Dalam Perjanjian Baru terdapat ungkapan yang sama artinya, yaitu: mencari Kerajaan Allah.

1. Life begins with Christ Jesus.
Matius 6:33 (TB)  Tetapi carilah dahulu Kerajaan Allah dan kebenarannya, maka semuanya itu akan ditambahkan kepadamu.

☕🍞 Kehidupan kita bermula apabila kita berbalik kepada TUHAN. People says that life begins when you are 40, but as for me, life begins when I am in Christ Jesus. When my life is in Him. DI dalam-Nya kesempurnaan kehidupan. Di dalam-Nya ada kebangkitan. Di dalam-Nya ada kehidupan kekal. Kebangkitan rohani terjadi supaya kita menjadi "hidup" kembali di dalam Tuhan kerana Dialah empunya kehidupan ini dan Dialah sumber kehidupan ini. Carilah Tuhan selagi ada masa dan kesempatan kerana hanya di dalam Kristus Yesus ads kehidupan berkekalan. Siapapun tidak dapat berikan kehidupan berkekalan kecuali di dalam Yesus Kristus. Tidak ada jalan lain, tidak ada sumber kehidupan lain, dan tidak ada kebenaran lain kecuali di dalam Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamat kita. Sekaranglah masanya untuk kita kembali kepada Tuhan Yesus, Tuhan yang benar dan hidup. Revival is to know the TRUTH and the one and only True living God! God's not dead! He gave His life for  us and now our life is hidden and kept safe and secured in Him. Carilah Tuhan dan anda akan mendapatkan erti kehidupan anda yang penuh dengan kehidupan, kebenaran, pengharapan dan masa depan yang cerah.

Revival terjadi Apabila ada satu kehausan dan kelaparan yang sangat, dalam kerohanian kita untuk terus menerus mencari wajah Tuhan. Keadaan yang amat  kering. Roh kita harus senantiasa haus dan lapar akan kebenaran Tuhan kerana kebenaran itulah yang membebaskan kita. Apakah anda di jalan buntu kehidupan anda? Datanglah kepada Tuhan dan Dia akan memberikan kelegaan kepada Roh anda serta membangkitkan anda. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: