Wednesday, May 18, 2016

Revival: The wicked shall not perish

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kasih Tuhan dan juga kehidupan yang berkelimpahan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: The wicked shall not perish.

Ezekiel 18:23  Do I have any pleasure at all that the wicked should die? " says the Lord GOD, " [and] not that he should turn from his ways and live?

Yehezkiel 18:23 (TB)  Apakah Aku berkenan kepada kematian orang fasik? demikianlah firman Tuhan ALLAH. Bukankah kepada pertobatannya supaya ia hidup?

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #139. Tahukah anda bahawa keselamatan yang daripada Tuhan bukan sahaja kepada orang yang percaya tetapi juga kepada orang fasik? Revival is to become alive in God. God is full of love and life. Allah menjanjikan keselamatan bagi semua orang fasik yang memilih untuk meninggalkan dosa-dosa mereka dan berbalik kepada Allah. Tidak seorang pun dipaksa untuk melanjutkan dosa keluarganya. Allah ingin membawa setiap orang berdosa ke dalam persekutuan dengan diri-Nya dan tidak pernah senang apabila seorang fasik mati di dalam dosa. The wicked man would be saved, if he turned from his evil ways. The true penitent is a true believer. None of his former transgressions shall be mentioned unto him, but in the righteousness which he has done, as the fruit of faith and the effect of conversion, he shall surely live.

1. Revival is to live
Yehezkiel 18:28 (TB)  Ia insaf dan bertobat dari segala durhaka yang dibuatnya, ia pasti hidup, ia tidak akan mati.

☕🍞  Karena begitu besar kasih Allah akan dunia ini, sehingga Ia telah mengaruniakan Anak-Nya yang tunggal, supaya setiap orang yang percaya kepada-Nya tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal. Tuhan mengasihi semua orang. Tuhan tidak memandang bulu. Tuhan Yesus tidak mati hanya untuk orang-orang yang percaya kepada-Nya tetapi juga Dia mengasihi orang-orang fasik supaya mereka pun diselamatkan, diampunkan dan beroleh hidup yang kekal. Sebab Allah mengutus Anak-Nya ke dalam dunia bukan untuk menghakimi dunia, melainkan untuk menyelamatkannya oleh Dia. Ya saudara dan saudari sekalian, kasih Tuhan, hanya kasih Tuhan yang dapat mengubah dunia ini, supaya dunia ini merasakan kasih Tuhan yang mengubah, yang memperbaharui, yang memulihkan, yang membangkitkan. Tidak ada apapun yang lebih besar daripada kasih Tuhan. Tidak ada apapun yang Lebih Besar daripada kasih Tuhan kepada kita. Kasih Tuhan menerobosi segala halangan dan batasan hanya untuk mencapai kita dan menyelamatkan kita. Kasih-Nya yang begitu besar seperti sungai yang mengalir yang tiada hentinya. Dunia ini dan seluruh alam adalah ciptaan Allah dan kita adalah ciptaan-Nya yang terunggul. Namun, manusia jatuh dalam dosa dan terpisah dari Tuhan. Disebabkan itulah Tuhan sedang menggerakkan Revival ke dalam hati kita sekali lagi supaya kita kembali kepada Tuhan.

Janganlah kita menganggap bahwa diri kita lebih baik daripada orang fasik. Ingatlah, dahulu kita juga adalah orang fasik yang perlukan kasih Tuhan. Janganlah kita memandang rendah kepada orang-orang yang masih dalam kegelapan tetapi pandanglah mereka sepertimana Yesus melihat. Penuh dengan kasih. Bawalah, pimpinlah mereka kembali kepada Tuhan Yesus kerana Dia tidak ingin seorang pun binasa tanpa mengenal-Nya. Dunia ini perlu merasakan kasih Tuhan yang memulihkan dan membangkitkan. Kenapa Tuhan harus datang ke dunia dan mati bagi kita semua yang berdosa, bangkit dari kematianNya dan memberikan kehidupan yang berkekalan kepada semua yang percaya kepada-Nya? Why??? IT IS BECAUSE OF LOVE, HIS PRECIOUS LOVE FOR YOU AND ME! Revival is to remain in His love and to abide in Him. Jika anda telah merasakan kasih Tuhan, maka pergilah menjangkau jiwa-jiwa yang masih dalam kegelapan. Bukalah mata anda dan lihatlah tuaian sudah menguning dan siap untuk dituai dan

Lukas 15:10 (TB)  Aku berkata kepadamu: Demikian juga akan ada sukacita pada malaikat-malaikat Allah karena satu orang berdosa yang bertobat."

Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: