Sunday, May 15, 2016

Revival: Rain down on me

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 penuh dengan curahan kuasa Roh Kudus. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Rain down on me

Ezekiel 34:26  I will make them and the places all around My hill a blessing; and I will cause showers to come down in their season; there shall be showers of blessing.

Yehezkiel 34:26 (TB)  Aku akan menjadikan mereka dan semua yang di sekitar gunung-Ku menjadi berkat; Aku akan menurunkan hujan pada waktunya; itu adalah hujan yang membawa berkat.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #136. Tahukah anda bahawa ramai yang merindukan supaya Tuhan menurunkan hujan yang penuh dengan kuasa Roh Kudus yang luarbiasa? Let God rain down on us His power. We need Your revival, Holy Spirit fire 🔥 burning ever Brighter in our hearts. Akan terjadi hujan berkat kerana inilah janji Tuhan. Akan ada musin penyegaran terjadi yang dikirimkan oleh Tuhan.  Revival begins with a desperation to see this generation being revived in the power of God through prayers that would move the hand of God to rain down revival. Doa bermula dari hati yang terbeban untuk generasi ini yang merindukan Revival terjadi supaya generasi ini diselamatkan dan dibangkitkan kembali. Apabila kita merasakan betul betul sudah kosong kerohanian,  when you are at the state of spiritual bankruptcy, there will be an intense longing for the outpouring of the Holy Spirit. Hallelujah 🙌 🔥 🔥...

1. We need the Showers of Revival
Yehezkiel 34:26 (TB)  Aku akan menjadikan mereka dan semua yang di sekitar gunung-Ku menjadi berkat; Aku akan menurunkan hujan pada waktunya; itu adalah hujan yang membawa berkat.

☕🍞 Saya percaya anda pernah mengalami musim kemarau di mana suhunya makin panas. Sepertimana terjadi skrg di Borneo, musim panas sehingga jerebu tebal, panas. Tidur di waktu malam pun boleh berpeluh. Demikianlah juga kondisi kerohanian kita. Kita sedang mengalami musim kemarau, tanah ketandusan, tiada setitis air pun sehingga tanah sudah keras dan merekah. Seperti rusa haus akan air, demikianlah jiwa kita, kerohanian kita merindukan supaya Tuhan menurunkan hujan berkat-Nya, hujan akhir-Nya. Kita perlukan hujan ini untuk menyuburkan kembali kerohanian kita supaya tanah yang tandus, iaitu hati kita menjadi subur kembali, mulai bertumbuh dan menghasilkan buah-buah kebangkitan rohani. Ramai yang tidak pedulikan keadaan kerohanian mereka. Selagi kita tidak bertindak, kita akan tetap begitu saja. Tandus dan kering.

Sepertimana Elia berdoa untuk hujan turun, demikianlah juga kita harus berdoa supaya Tuhan menurunkan hujan, air hidup yang menghidupkan kita. Tanah yang tandus, adalah tanah yang pernah dibajak tetapi telah terbiar untuk beberapa musim dan tanah itu mulai menjadi keras dan kering kontang. Tanah yang tandus itu adalah hati kita yang sudah menjadi keras, ketandusan, kering kontang. Bangsa-bangsa telah pergi jauh daripada Tuhan. Bangsa-bangsa telah menolak Tuhan. Sekarang kita yang telah dibangkitkan kembali HARUS membawa Revival ini kepada mereka. Apabila kamu melihat awan naik di sebelah barat, segera kamu berkata: Akan datang hujan, dan hal itu memang terjadi. Apabila kamu melihat gerakan kebangkitan rohani ini sedang terjadi, ketahuilah bahawa tidak lama lagi kita akan melihat satu penuaian yang luarbiasa, yang besar! Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥  Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: