Wednesday, May 11, 2016

Revival: To love God and to love people

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kasih Tuhan kepada kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To love God and to love people

Luke 10:27  So he answered and said, " ['You shall love the LORD your God with all your heart, with all your soul, with all your strength, and with all your mind, '] and ['your neighbor as yourself. '] "

Lukas 10:27 (TB)  Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap akal budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri." 

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #132. Tahukah anda bahawa Tuhan membangkitkan kita kembali supaya perhubungan kita dengan Tuhan dipulihkan dan juga cinta pertama kita dibangkitkan kembali? Revival is when we love God with all our heart and we show that Agape love to people. Mengasihi Tuhan adalah dengan segenap hati kita demikianlah juga mengasihi sesama manusia. Mengasihi tanpa prejudis. Mengasihi tanpa mengharapkan balasan. Mengasihi, mengasihi lebih sungguh. Bagaimana kita mau memenangkan jiwa-jiwa yang terhilang jika kita tidak mencerminkan kasih Tuhan kepada manusia? Hanya kasih Tuhan yang dapat mengubah dunia ini. Jika kita mengatakan bahawa kita mengasihi Tuhan dan merasa jijik apabila melihat seorang pengemis meminta sedekah dan cuba lari ataupun berpura tidak melihat dia, itu hipokrit namanya. Jika kita mengasihi, maka kita akan melihat dia sepertimana Yesus melihat, kita akan mengasihi dia sepertimana Yesus mengasihi. Sepertimana dulu kita perlukan kasih dan belas kasihan Tuhan, demikianlah juga dunia ini perlukannya lebih lagi. Mengasihi jiran mu bermaksud bukan sahaja jiran sebelah rumah mu yang berlainan kepercayaan, tetapi setiap orang yang kamu jumpa setiap hari.

1. Love never fails...
1 Korintus 13:8 (TB)  Kasih tidak berkesudahan;...

☕🍞 Kasih itu sabar; kasih itu murah hati; ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong. Demikianlah tinggal ketiga hal ini, yaitu iman, pengharapan dan kasih, dan yang paling besar di antaranya ialah kasih. Revival means to experience the Love of God and sharing that love to others. People need to see Christ in us. Kita ini pandai berbicara tentang kasih, tetapi apabila mau melakukannya, hmmm memang susah. Terkadang jika seseorang berbuat salah, terus dari mulut kita keluar macam-macam perkataan sehingga tanpa kita sedari kita sedang "membunuh" seseorang itu dengan perkataan kita sehingga diri seseorang itu merasakan bahawa dirinya paling terkutuk dan tidak layak untuk hidup. Pernah juga ada kes yang di mana Pastor gereja memanggil orang yang buat salah itu dan semua yang tidak berpuas hati dengan si A itu duduk di hadapannya lalu semua orang itu mula mengatakan apakah kesalahannya. Sepertinya dia berada di takhta penghakiman begitu. Ayuh belajarlah daripada Yesus. Ketika Magdalena dibaling batu oleh farisi dan saduki, Yesus bertanya satu soalan, "Siapakah di antara kamu yang tidak pernah berdosa, sila baling batu pertama itu..." Siapapun tidak berani dan Yesus mengampuni Magdalena dan mengatakan "Pergilah dan jangan berbuat dosa lagi... " Karena kasih Tuhan kepada kita, Dia mengampuni dosa kita. Kasih menutupi segala pelanggaran, namun kasih bukannya lesen untuk kita terus berdosa. Kita yang telah merasakan kasih Tuhan harus mengalirkan atau menunjukkan kasih itu kepada dunia yang penuh dengan kegelapan ini. Love ♡ your neighbor.  Ramai yang mau mengasihi TUHAN tetapi, mengasihi jirannya...  Jangan harap lah.... Owh jiran saya begitu begini... Itu ini... Tak kesudahan ceritanya. Rakan sepelayanan saya perangai macam itu dan ini dan keluar lah segala Kata-kata yang kurang mendorong. Begitukah kasih Tuhan yang anda mau tunjukkan?

The world needs love. The question is simple,  WHERE IS THE LOVE? It reminds me of a song by Blackeyed peas "where is the love." If we preach love, then practice what you preach. Jangan kita Sharing pasal kasih tetapi ibu dan bapa kita biarkan dan tidak dipedulikan. Mungkin menjaga mereka ataupun memberi kewangan untuk mereka pun tidak. Kita cuma ingat ibu dan bapa kita hanya semasa hari jadi mereka dan hari ibu bapa. Jangan cakap "saya mengasihi anda semua" Jika seorang pengemis yang mengemis itupun kita tidak pedulikan. Practice what you preach. True revival is the demonstration of God’s love in your life and through your life. If you never know the TRUTH, you'll never know LOVE. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: