Monday, May 30, 2016

Revival: Walking in the drought season

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan air kehidupan yang memuaskan kehausan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Walking in the drought season

Psalm 63:1  A Psalm of David when he was in the wilderness of Judah. O God, You [are] my God; Early will I seek You; My soul thirsts for You; My flesh longs for You In a dry and thirsty land Where there is no water.

Mazmur 63:1 (TB)  Mazmur Daud, ketika ia ada di padang gurun Yehuda. (63-2) Ya Allah, Engkaulah Allahku, aku mencari Engkau, jiwaku haus kepada-Mu, tubuhku rindu kepada-Mu, seperti tanah yang kering dan tandus, tiada berair.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #151. Tahukah anda bahawa inilah masanya untuk Tuhan menghujani tanah yang kering dan tandus itu? Revival means to be filled and refilled again and again, over and over again. Hati yang haus dan lapar akan senantiasa dipuaskan. Air kehidupan yang mengalir daripada Tuhan akan menjadi mata air di dalam kita. Revival is to Impart. Jadi biarlah mata air itu mulai mengalirkan air-air kehidupan yang daripada Tuhan kepada generasi ini dan bangsa ini. Ramai yang di luaran nampak mantap, tetapi kerohanian mereka makin kurus kering, tidak cukup makan 🍴 dan mereka tidak pedulikannya.

1. My soul thirsts for You
Mazmur 63:2 (BM)  Ya Allah, Engkaulah Allahku, aku rindu akan Engkau. Seperti tanah tandus haus akan air, begitulah aku haus akan Engkau.

☕🍞 Dalam keadaan cuaca yang panas dan hujan pun jarang turun, adakalanya kita menjadi dehidrasi, haus mau minum air. Pokok-pokok dan tumbuh-tumbuhan menjadi layu dan kering. Tanah menjadi tandus dan merekah. Demikianlah keadaan kerohanian kita sekarang. Our spiritual life is dehydrated, drought season, hot extreme hot, the land longs for water. Jika saya haus dalam keadaan kepanasan ini, saya selalu beli minuman tin 100 plus active. Demikianlah juga jika kerohanian kita sudah dehidrasi, cepatlah datang kepada Tuhan supaya Dia dapat memenuhi kehausan anda. Revival Is constant Refilling over and over again in the presence of God. HANYA DI DALAM HADIRAT  TUHAN ANDA DAPAT DIPENUHI KEMBALI DAN DIPUASKAN. Hanya air kehidupan yang mengalir daripada Tuhan yang dapat memuaskan ketandusan rohani kita dan menyuburkan tanah yang kering itu kembali. Kita berasal dari tanah. Kita adalah tanah itu yang diolah menjadi bejana yang indah bagi kemulianNya. Tanah yang kering menjadi subur apabila ada air yang mengairi dan membasahi tanah itu serta dibajak kembali. This soil must be cultivated by God. This ground must be captivated by God.

Biarpun adakalanya bekalan air rumah kita terputus, ketahuilah bahawa Air Kehidupan surgawi tidak pernah terputus bahkan Tuhan melimpahkan kepada kita kehidupan yang berkelimpahan (YOH 10:10). Jadi, kamu tidak akan pernah haus lagi kerana air hidup ini senantiasa sedang mengalir kepada kita semua dari surga apabila kita datang kepada Tuhan dan mencari wajah-Nya seumur hidup kita. We Come alive when He breathe on us. Dari tanah yang kering kita diambil, disirami air lalu dibentuk menjadi bejana yang Indah dan Tuhan menghembuskan nafas-Nya ke atas kita dan kita menjadi hidup. Hadirat Tuhan dalam hidup kita membuatkan kita menjadi "hidup" di alam ciptaan-Nya. Revival is to be soaked in the presence of God. Apabila kita pergi jauh daripada Tuhan, maka kerohanian kita menjadi tandus, kering kontang kerana tidak ada hadirat bersama kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: