Saturday, May 14, 2016

Revival: Declare the Revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memberikan kekuatan yang baru di dalam hidup kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Declare the Revival

Jeremiah 1:6-8  Then said I: " Ah, Lord GOD! Behold, I cannot speak, for I [am] a youth. "
But the LORD said to me: " Do not say, 'I [am] a youth, ' For you shall go to all to whom I send you, And whatever I command you, you shall speak.
Do not be afraid of their faces, For I [am] with you to deliver you, " says the LORD.

Yeremia 1:6-8 (TB)  Maka aku menjawab: "Ah, Tuhan ALLAH! Sesungguhnya aku tidak pandai berbicara, sebab aku ini masih muda."
Tetapi TUHAN berfirman kepadaku: "Janganlah katakan: Aku ini masih muda, tetapi kepada siapa pun engkau Kuutus, haruslah engkau pergi, dan apa pun yang Kuperintahkan kepadamu, haruslah kausampaikan.
Janganlah takut kepada mereka, sebab Aku menyertai engkau untuk melepaskan engkau, demikianlah firman TUHAN."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #135. Tahukah anda bahawa Tuhan memberikan kekuatan dan juga keberanian kepada anda supaya anda tidak takut untuk menceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa yang terjadi di dalam hidup anda? The Revival movement isn't limited by who you are. Revival isn't limited whether you are young or an adult. When God speaks, you declare. When God move, you move together. Ramai orang yang berfikiran "siapalah aku ini...." sehinggakan perkara itu sendiri menjadi penghalang pergerakan Revival dalam diri seseorang. Kerendahan hati itu bagus dan sepatutnya setiap hamba-hamba Tuhan memilikinya, tetapi janganlah bertopengkan kerendahan hati yang palsu kerana Tuhan tahu niat hati kita. Anda mau tau siapakah anda? Anda adalah anak Tuhan yang Mahatinggi. Anda adalah hamba Tuhan yang terhormat. Anda adalah perutusan surgawi. Anda masih tertanya tanya "...siapalah aku ini....." Come on folks,  soalan itu sudah basi. Apabila Tuhan memanggil anda, janganlah beri macam-macam alasan yang sudah basi. We must pray for God to raise up a chosen generation that will march  through this land.

1. Be a living testimony..
1 Timotius 4:12 (TB)  Jangan seorang pun menganggap engkau rendah karena engkau muda. Jadilah teladan bagi orang-orang percaya, dalam perkataanmu, dalam tingkah lakumu, dalam kasihmu, dalam kesetiaanmu dan dalam kesucianmu.

☕🍞 Jadi apakah yang perlu dilakukan sekarang? Di dalam masa muda mu itulah adalah masa yang terbaik untuk anda bergiat di dalam Tuhan. Jangan tunggu sampai masa tua mu baru mau mula melayani,  anda tidak akan punyai kekuatan yang sepertimana anda ada pada masa muda ini. Jadikanlah hidupmu sebagai satu kesaksian yang hidup kepada mereka yang lain. Kenapa Tuhan telah menyelamatkan anda? Supaya kita menjadi terang dan garam dunia ini. Supaya kita menjadi haruman surgawi yang akan membawa haruman Kristus Yesus kepada generasi ini. Supaya kita menjadi saksi Tuhan, menceriterakan segala perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. The Lord who formed us, knows for what particular services and purposes He  intended us.

Kita telah dipanggil dan dipilih untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Oleh itu Jangan seorang pun menganggap engkau rendah karena engkau muda. Jadilah teladan bagi orang-orang percaya, dalam perkataanmu, dalam tingkah lakumu, dalam kasihmu, dalam kesetiaanmu dan dalam kesucianmu. Apabila Tuhan memanggil anda untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini, apakah tindakan anda? Terkadang kita takut mau bergerak. Terkadang kita cuba melarikan diri daripada panggilan Tuhan. Terkadang rasa tidak layak. Tetapi Tuhan mengatakan "Janganlah takut kepada mereka, sebab Aku menyertai engkau untuk melepaskan engkau." Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: