Monday, May 2, 2016

Revival: The fire cannot be contained

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menyatakan kebesaran Tuhan lewat hidup kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The fire cannot be contained

Lukas 19:40 (TB)  Jawab-Nya: "Aku berkata kepadamu: Jika mereka ini diam, maka batu ini akan berteriak."

Luke 19:40  But He answered and said to them, "I tell you that if these should keep silent, the stones would immediately cry out. "

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #123. Tahukah anda bahawa Revival bukan satu perkara yang hanya untuk disimpan dalam diri kita ataupun juga di dalam gereja, tetapi ia harus di sebarkan? Ramai yang hanya mau memendamkan Revival yang telah Tuhan gerakan dalam hidup mereka. Ramai yang malu mau bersaksi. Bagaimana mungkin Revival boleh tersebar luas jika kita tidak bergerak untuk menyebarkannya? If there's a move of Revival in a place, then don't confined it, don't contained it but move and spread it. The Revival fire is not to be put in a four walls but to be placed on a higher place so that it would shine to the whole world. Bring out the Revival fire from the four walls to the nations and you'll see souls coming into the kingdom of God.

1. Shout out His Majestic...
Lukas 19:40 (TB)  Jawab-Nya: "Aku berkata kepadamu: Jika mereka ini diam, maka batu ini akan berteriak."

🍞 ☕ Disebabkan segelintir orang-orang yang percaya tidak mau bergerak melakukan apa yang telah diamanatkan oleh Tuhan, maka kini batu-batu sudah mula berteriak akan puji-pujian kepada Tuhan secara tidak langsung. Batu-batu itu adalah orang-orang yang tidak percaya kepada Tuhan. Contohnya, bila hari natal 🎄 tiba, mesti kedengaran lagu-lagu natal berkumandang di gedung-gedung pasaraya. Orang-orang yang tidak percaya pun tau tentang Yesus Kristus tetapi mereka tidak percaya. Jika anda dan saya sanggup menabur benih-benih kebangkitan rohani serta kebenaran Firman Tuhan dalam kehidupan orang-orang yang tidak percaya, maka engkau akan menyaksikan penuaian yang besar-besaran.

Apakah tujuannya Kebaktian Kebangkitan Rohani diadakan oleh banyak gereja? Semua ini diadakan supaya setiap orang yang datang ke KKR itu dijamah oleh Tuhan, dipulihkan, diperbaharui, dibentuk dan dibangkitkan kembali supaya mereka pun PERGI dan sebarkan api kebangkitan rohani itu. Revival was never to be kept in the church walls alone but to be spread. Revival is contagious when we Go and Spread it. You cant stop once the fire catches you.... what you do is.... you catch hold of the fire and RUN with the fire...the passion and the zeal! Never stop, Never look back, just run with it, till you achieve your goal in life and ministry... Fire, Passion and Zeal! CONSUME! Jika mereka ini diam, maka batu ini akan berteriak.. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: