Thursday, May 12, 2016

Revival: Maintain the Momentum

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Maintain the Momentum

1 Corinthians 15:58  Therefore, my beloved brethren, be steadfast, immovable, always abounding in the work of the Lord, knowing that your labor is not in vain in the Lord.

1 Korintus 15:58 (TB)  Karena itu, saudara-saudaraku yang kekasih, berdirilah teguh, jangan goyah, dan giatlah selalu dalam pekerjaan Tuhan! Sebab kamu tahu, bahwa dalam persekutuan dengan Tuhan jerih payahmu tidak sia-sia.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #133. Tahukah anda bahawa jerih payah anda dalam menyebarkan api Kebangkitan rohani ini tidak sia-sia? We must maintain the Revival momentum in our lives or else the fire will fade away. Zaman ini,  dalam kebanyakan Revival yang terjadi, hanya mampu bertahan selama satu bulan sahaja, itu pun kira sudah setengah mati. Kenapa kebangkitan rohani yang terjadi dulu dapat bertahan selama 15 hingga 20 tahun? Kerana sesudah mereka mengalami kebangkitan rohani, mereka juga mempunyai kerinduan untuk mengenal dan mendalami Firman Tuhan. As I mentioned earlier, revival is not a religious ecstasy di mana kita rasa "syok" seketika itu dan lama kelamaan api itu menjadi abu. Pedang Roh iaitu Firman Tuhan itulah yang terus-menerus  harus menjadi dasar kita yang teguh kerana jikalau kita tidak berakar dan bertumbuh di atas Firman-Nya maka dengan senang kita akan jatuh dan runtuh. Seperti seorang pembina yang bijak yang meletakkan dasarnya dahulu sebelum mula membina bangunan. Firman Tuhan yang hidup akan terus menerus menghidupkan anda dan meneguhkan anda di dalam setiap langkah yang diambil setelah Mengalami kebangkitan rohani.

1. Standing Strong in revival
Yesaya 54:2 (TB)  Lapangkanlah tempat kemahmu, dan bentangkanlah tenda tempat kediamanmu, janganlah menghematnya; panjangkanlah tali-tali kemahmu dan pancangkanlah kokoh-kokoh patok-patokmu!

☕🍞 He set's the Revival fire In our hearts, Burning ever Brighter for God. Our hearts must be on fire for God. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 ! Janganlah padamkan api Roh. Kamu harus terus meluaskan lagi pergerakan Revival ini. Bukan hanya tertumpu pada satu tempat sahaja tetapi luaskan. Preserve the Momentum and Spread the fire 🔥 of Revival...! Never be comfortable with what you have and where you are. Ramai orang apabila dijamah oleh Tuhan, mereka menjadi bersemangat, berapi-api untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luar biasa tetapi tidak lama kemudian mereka slow down, dan terus hilang dari radar. Entah ke mana sudah  perginya semangat itu. Kenapa sehingga hari ini Revival masih lagi menyala dalam saya sebab ada yang senantiasa mendorong saya, mendoakan saya, menasihati saya, menegur saya, dan dari diri saya sendiri pulak, saya tidak mau jauh dari Tuhan kerana apabila itu terjadi, semangat saya untuk Revival akan hilang, saya akan slow down. Fellowship Saya bersama Tuhan harus ada selalu, satu perhubungan yang intim dengan Tuhan. Membaca dan merenungkan Firman Allah selalu. Berdoa, Memuji dan menyembah Tuhan dan terus berlari-lari menyebarkan api Kebangkitan rohani itu. Inilah yang saya lakukan untuk memelihara api kebangkitan rohani itu. Bagaimana pulak dengan anda?

Tidak ada berita yang saya dengar sampai ke hari ini bahawa ada terjadi Revival yang luarbiasa sehingga ia masih lagi mengimpak setiap individu, keluarga 👪, komuniti, kampung dan bangsa kita. Hanya satu saja yang tercatat di sejarah Revival dunia iaitu pada 4hb Oktober 1973 di Bario,  Sarawak. Zaman sekarang, paling kuat 1 bulan selepas itu entah apa sudah jadi. Karena itu, saudara-saudaraku yang kekasih, berdirilah teguh, jangan goyah, dan giatlah selalu dalam pekerjaan Tuhan! Lapangkanlah tempat kemahmu, dan bentangkanlah tenda tempat kediamanmu, janganlah menghematnya; panjangkanlah tali-tali kemahmu dan pancangkanlah kokoh-kokoh patok-patokmu! Sebab kamu tahu, bahwa dalam persekutuan dengan Tuhan jerih payahmu tidak sia-sia. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: