Saturday, May 21, 2016

Revival: The Gospel is made known...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kehidupan yang berkekalan dan berkelimpahan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The Gospel is made known

Isaiah 55:5  Surely you shall call a nation you do not know, And nations [who] do not know you shall run to you, Because of the LORD your God, And the Holy One of Israel; For He has glorified you. "

Yesaya 55:5 (TB)  sesungguhnya, engkau akan memanggil bangsa yang tidak kaukenal, dan bangsa yang tidak mengenal engkau akan berlari kepadamu, oleh karena TUHAN, Allahmu, dan karena Yang Mahakudus, Allah Israel, yang mengagungkan engkau.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #142. Tahukah anda bahawa Revival adalah penginjilan yang berterusan dan tidak berhenti dalam apa jua keadaan pun? The work of the Cross must be preached to everyone. The evidence of Revival in us is we be witnesses of God, spreading Revival, evangelizing, proclaiming the goodness of God and the good news of the Gospel to everyone. Firman Tuhan ini adalah nubuat bahwa bangsa-bangsa lain akan bertobat dan akan bergabung dengan Israel yang sudah ditebus oleh karena Allahnya. Setiap orang punya panggilan Tuhan yang spesifik untuk melayani dalam sekian-sekian bidang dan juga dalam melayani sekian-sekian suku bangsa. Ini serba sedikit tentang panggilan Tuhan ke atas hidup saya. Pada tahun 2010, sewaktu saya di dalam kapal terbang ✈ dalam perjalanan ke Bali dari Timor Leste, Roh Kudus tiba-tiba Menjamah saya di tempat duduk saya, dan saya menangis sehingga ada pramugari menegur saya. Pada saat itu, selama 4 jam penerbangan dari Timor Leste ke Bali, Tuhan berbicara kepada saya dan memperlihatkan panggilan-Nya dalam hidup saya. Saya masih ingat kata-kata yang Tuhan sampaikan kepada saya. Dia mengatakan "Aku telah menyelamatkan engkau, kerana Aku perlukan engkau... Kenapa banyak perkara telah terjadi dalam kehidupan kamu, adalah sebab Aku mempunyai satu rencana yang indah dan luarbiasa untuk kamu di mana engkau akan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa serta melihat kemuliaan Ku. Aku memanggil engkau untuk melayani kaum asli (natives), dan Aku mengutus engkau kepada mereka yang di Borneo." Demikianlah apa yang Tuhan sampaikan kepada saya. Sekarang apabila saya melihat kembali, nubuatan ini sedang terjadi dalam hidup saya. Saya terpanggil untuk melayani Bangsa Borneo, secara khususnya,  kaum Iban dan sekarang saya melihat Tuhan meletakkan orang India ini (diri saya) di kalangan masyarakat Iban yang di mana saya langsung tidak mengerti bahasa mereka, tetapi Roh Kudus mula mengajar saya. Saya mula memanggil pemuda pemudi dari suku bangsa ini supaya berbalik kepada TUHAN. Sekarang, hal  itu sedang terjadi di dalam hidup saya. Dan sekarang Tuhan meletakkan beban ini dalam hati saya untuk suku bangsa Iban dan juga Kelabit. Saya tidak mengenal bangsa ini, namun apabila Tuhan memanggil, maka Dia juga menyediakan segala sesuatu yang kita perlukan untuk melakukan apa yang telah diamanatkan kepada kita. Jika kita mau Revival.... Maka itu bermula daripada kita kepada bangsa-bangsa.

1. The Lord needs you for revival..
Lukas 19:31 (TB)  Dan jika ada orang bertanya kepadamu: Mengapa kamu melepaskannya? jawablah begini: Tuhan memerlukannya."

🍞 ☕ The Lord needs you for revival. Sepertimana Tuhan memerlukan saya untuk melakukan amanat agung-Nya, demikianlah juga Tuhan memerlukan anda kerana Dia mau Anda menjadi saluran kebangkitan rohani kepada bangsa-bangsa dan juga generasi ini. Seperti keldai yang menjunjung Yesus di atasnya lalu memasuki Yerusalem, demikianlah saya bersyukur kerana Tuhan memberikan saya keistimewaan serta kesempatan ini untuk melayani Dia dan memperkenalkan Dia kepada bangsa-bangsa. Tuhan memerlukan anda untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani. Tuhan memerlukan anda untuk menyampaikan kabar baik kepada orang-orang sengsara, dan merawat orang-orang yang remuk hati, untuk memberitakan pembebasan kepada orang-orang tawanan, dan kepada orang-orang yang terkurung kelepasan dari penjara,
untuk memberitakan tahun rahmat TUHAN.

Revival Is when you give yourself wholly unto God and allowing Him to use you for His glory. Ini waktu yang Tuhan janjikan, anugerah-Nya dicurahkan ke atas kita semua. Jangan kita bersenang lenang lagi.  Ayuh bersiap sedia,  bangkit, maju dan sebarkanlah api Kebangkitan rohani ini.  Ceritakanlah perbuatan-Nya yang dahsyat dan luarbiasa kepada bangsa-bangsa.  Panggillah mereka supaya mereka berbalik daripada jalan-jalan mereka yang jahat dan mengizinkan Tuhan untuk bekerja di dalam hidup mereka kembali. Tuhan telah melepaskan anda dan saya dari segala belenggu dosa yang mengikat kita selama ini dan telah membebaskan kita, jadi apalagi yang sedang kita tertunggu tunggu? Ayuh kita bergerak. Ayuh kita menjangkau jiwa-jiwa. Ayuh kita menyebarkan api Kebangkitan rohani ini...! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: