Saturday, May 28, 2016

Revival: RISE UP

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk bangkit kembali. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: RISE UP....!

Mark 10:49-50  So Jesus stood still and commanded him to be called. Then they called the blind man, saying to him, "Be of good cheer. Rise, He is calling you. "
And throwing aside his garment, he rose and came to Jesus.

Markus 10:49-50 (TB)  Lalu Yesus berhenti dan berkata: "Panggillah dia!" Mereka memanggil orang buta itu dan berkata kepadanya: "Kuatkan hatimu, berdirilah, Ia memanggil engkau."
Lalu ia menanggalkan jubahnya, ia segera berdiri dan pergi mendapatkan Yesus.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #149. Tahukah anda bahawa Revival terjadi apabila anda bangkit dan bergerak? When you fall  down, you don't sleep, but you rise up and walk again. Revival is when you rise up and walk and not sleep when you fall. Now, seperti Bartimeus, dia mendengar bahawa Yesus sedang melewati tempat dia berada pada ketika itu langsung dia terus berseru kepada Tuhan. Tuhan sedang melewati tempat yang kita telah jatuh, terdampar dalam keadaan hancur binasa dan seakan akan tiada harapan lagi.  The Spiritual state where we are now and God is passing by now. Apakah tindakan kita? Adakah kita berdiam diri dan Tidak perlukan campur tangan Tuhan atau kita mau melakukan sepertimana Bartimeus lakukan? Sudah cukup  kita berada dalam kebutaan ini, ayuh berikan hidup anda kepada Tuhan supaya Dia memulihkan, menyembuhkan, memperbaharuinya serta membangkit anda kembali supaya anda terus melihat kepada rencana Tuhan dan terus bangkit dan bersinar bagi Dia. Enough of your pity party. Get up and walk.

1. Rise Up.
Yesaya 60:1 (BM)  Bangkitlah, dan bersinarlah, hai Yerusalem, kerana cahaya penyelamatanmu sudah datang; TUHAN menyinari engkau dengan kemuliaan-Nya.

🍗🍝 Kemuliaan-Nya telah terbit atas kita. Masa keselamatan kita telah tiba sekarang. Apa lagi yang kita tunggukan? Hey come on......! The Lord is calling you, what is your response? Apakah kita mau terus merasa kasian dengan keadaan kita ataupun anda mau menyahut seruan panggilan Tuhan dan bangkit? Jika anda mau terus mengizinkan masa lalu anda untuk menghancurkan masa depan anda, maka itu terpulang kepada anda. Tetapi ketahuilah bahawa Tuhan sedang memberikan kesempatan ini sekarang untuk anda dan saya supaya kita bangkit kembali daripada kejatuhan kita. The Lord is calling you, therefore get up, rise up and keep moving forward...! One should always keep in mind that tragedies and heartbreaks happen, but one should let that phase pass. You might harm yourself by holding onto such things. Sebab tujuh kali orang benar jatuh, namun ia bangun kembali.

Dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini,  Bartimeus adalah seorang yang buta. Saya boleh kaitkan hidup kita juga seperti Bartimeus yang buta. Mungkin anda bilang "eh mata saya sihat aja, dan tidak buta." Saya bukannya berbicara tentang buta secara fizikal, tetapi buta rohani. Ramai di antara kita tidak melihat hal-hal rohani kerana keadaan kita yang buta secara rohani and there's a cry for us to be revived and to see the things God has Prepared for us. Kebutaan Rohani adalah satu hal yang akan melumpuhkan semangat seseorang untuk bangkit dan terus maju di dalam Tuhan. Ramai mahukan kebangkitan rohani tetapi apabila mereka jatuh, sangat susah mereka mau bangun lalu "tertidur" di dalam situasi kasian mereka, situasi sedih nereka sehingga merosakkan diri mereka, perhubungan mereka, rencana Tuhan untuk. Mereka mungkin selesa dengan keadaan kasian mereka sehingga ada sahaja benda benda yang mau diungkit balik dan ubtuk dikenangkan. Katanya pengikut Kristus, katanya pelayan, tapi tanpa kita sedari, kita masih memakai jubah yang menandakan "aku seorang buta". Tuhan Yesus sedang memanggil anda dan saya, apakah anda masih mau tidak pedulikan panggilan Dia supaya anda bangkit dan mulai berjalan kembali di dalam Rencana-Nya ataupun selesa dengan keadaan terbiar begitu. Bartimeus berseru sehingga Yesus berhenti dan memanggilnya dan kemudian dia buka jubahnya lalu trus mencapai Yesus dan menerima mujizatnya. Anda mungkin berfikir bahawa anda telah bangkit tetapi jubah itu masih anda pakai dan itu masih menunjukkan bahwa anda dan saya masih belum benar-benar dibangkitkan. Jika anda mau keadaan dan situasi anda berubah maka bangkit, buang jubahmu dan datanglah kepada Tuhan Yesus kerana Dia sedang memanggil anda untuk melakukan satu mujizat dalam hidup anda dan juga memulihkan keadaan anda. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: