Tuesday, May 24, 2016

Revival: Restoration has begun

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa pemulihan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Restoration has begun

Hosea 14:4  " I will heal their backsliding, I will love them freely, For My anger has turned away from him.

Hosea 14:4 (TB)  (14-5) Aku akan memulihkan mereka dari penyelewengan, Aku akan mengasihi mereka dengan sukarela, sebab murka-Ku telah surut dari pada mereka.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #145. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang memulihkan keadaan umat-Nya saat ini? We are in the season of restoration and healing now. God is bringing restoration in our lives, family 👪, community, our people, our village, and our nation. A storm of restoration...! Tuhan sedang memulihkan dan menyembuhkan perkahwinan yang sudah retak. Tuhan sedang memulihkan dan menyembuhkan perhubungan keluarga. Tuhan sedang memulihkan dan menyembuhkan generasi ini. Tuhan sedang dalam gerakan mencari dan menyelamatkan yang terhilang dan tersesat. Ketika umat Allah berseru kepada-Nya dalam pertobatan yang sejati, Ia siap untuk datang menolong mereka dan akan memulihkan mereka dari penyelewengan. Kasih TUHAN didorong oleh kasih karunia-Nya sendiri, bukan oleh suatu kebajikan umat-Nya. Kasih Allah diberikan dengan sukarela, sebuah kata yang menunjukkan bahwa itu diberikan oleh kehendak bebas Allah sendiri. Israel tidak berhak menerima kasih Allah, tetapi Allah siap memberikan kasih itu sebagai sebuah karunia. Murka Tuhan mengungkapkan reaksinya kepada dosa, yang selalu memicu murkanya. Namun dalam kasih karunia murka dapat surut dan penghukuman dapat dicegah.

1. It's time for healing.
Mazmur 103:3 (TB)  Dia yang mengampuni segala kesalahanmu, yang menyembuhkan segala penyakitmu,

☕🍞 It is time for your healing. Revival terjadi apabila kita ada keterbukaan di hadapan Tuhan apabila kita mengaku keperluan kita untuk disembuhkan, dipulihkan, diperbaharui, dibentuk, dan dibangkitkan kembali. Apabila kita berserah kepada Tuhan secara total dan bertekun mencari kerajaan dan kebenaran Tuhan, maka kita akan melihat kuasaNya yang luarbiasa terjadi di dalam generasi ini dan bangsa kita supaya mereka kembali Kepada Tuhan. Brokenness creates a humbled heart that results in repentance, restoration, revival, Renewal and REKINDLING of the first love. You must experience the  raw power of God...! Berketetapan dan bertekun mengikut Tuhan biar apapun situasi dan keadaan kondisi kita sehingga kamu melihat demonstrasi kuasa Tuhan tercurah dan terjadi di dalam hidup kita....! Hallelujah 🙌 🔥 🔥....! Hati yang hancur dan jiwa yang remuk itulah yang diminta oleh Tuhan daripada kita supaya kita dapat melihat kuasa Tuhan bekerja di dalam hidup kita.  Wanita yang mengalami perdarahan selama 12 tahun ini telah kehabisan semuanya yang dia ada hanya untuk mengubati penyakit dia dan akhirnya dia datang kepada Yesus.  This lady she gave everything she had and she came to God in total surrender and total brokenness and received her miracle.

Today, now.... You can receive your healing. Apabila terjadi kebangkitan rohani,  maka terjadinya juga pemulihan, penyembuhan, pembaharuan, pertobatan dan perubahan. Wanita ini menerima kesembuhan, pemulihan dan kebangkitan rohani terjadi di dalam hidupnya. She came to God in total dependency hoping for a miracle. Apabila kita mengosongkan diri kita, apabila kita sudah penat Dengan segala sesuatu yang sedang terjadi di sekeliling kita, apabila kita penat dengan situasi dan keadaan bangsa kita, generasi kita, keluarga kita, komuniti kita dan hidup kita, maka solusinya adalah KITA PERLUKAN CAMPUR TANGAN TUHAN......! Jangan mencari di dunia kerana dunia hanya mampu memberikan kebinasaan dan kehancuran sahaja tetapi hanya Tuhan yang dapat memberikan mujizat, pemulihan, kesembuhan, pengampunan dosa-dosa, pembaharuan dan juga menggerakkan hati kita untuk kembali kepada Tuhan supaya kebangkitan rohani terjadi..... In brokenness I see revival. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: