Monday, May 9, 2016

Revival: Prepare To Meet Your God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan dan mempersiapkan kita untuk kebangkitan rohani dan untuk bertemu dengan Tuhan.

Revival: Prepare To Meet Your God

Amos 4:12  " Therefore thus will I do to you, O Israel; Because I will do this to you, Prepare to meet your God, O Israel! "

Amos 4:12 (TB)  "Sebab itu demikianlah akan Kulakukan kepadamu, hai Israel. — Oleh karena Aku akan melakukan yang demikian kepadamu, maka bersiaplah untuk bertemu dengan Allahmu, hai Israel!"

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #130. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mempersiapkan gereja-Nya untuk bertemu dengan Tuhan? Is the church prepared to meet her Bridegroom? TUHAN tahu bahawa masih ramai lagi yang terikat dengan dosa, yang masih dalam kegelapan namun, akan ada masanya Tuhan datang seperti "pencuri", tidak waktu dan hari apa, tetapi secara tiba-tiba Dia akan datang. Apakah kita sudah bersiap sedia? Revival happens in us so that we would spread it and bring people to God. Revival was never meant to be kept in a closet but to spread and to Impact others. Saya secara peribadi sangat haus akan Revival terjadi di bangsa-bangsa kita. Namun saya seorang tidak dapat melakukan apa-apa. Tetapi saya melakukan bagian saya untuk memastikan pesanan kebangkitan rohani disampaikan kepada bangsa-bangsa. Tuhan belum datang lagi kerana Dia mau supaya semua orang bertobat dan berbalik dari jalan-jalan yang jahat, percaya kepada-Nya dan hidup berkenan di mata Tuhan.

1. Are you ready?
Amos 4:12 (TB)  "Sebab itu demikianlah akan Kulakukan kepadamu, hai Israel. — Oleh karena Aku akan melakukan yang demikian kepadamu, maka bersiaplah untuk bertemu dengan Allahmu, hai Israel!"

☕🍞 Tuhan berfirman bahawa "Aku akan memulihkan keadaan umat-Ku..." Kebangkitan rohani telah ditentukan oleh Tuhan kepada kita tetapi apakah kita bersiap sedia untuk hal ini? Dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini, Tuhan murka ke atas bangsa Israel dan memberi amaran melalui nabi Amos. Pada zaman ini juga Tuhan sedang berbicara lewat daripada hamba-hamba-Nya, tetapi masih ramai lagi yg tidak mengendahkannya. Ramai yang tidak mengambil tahu dan ada juga yang mempersendakannya. Tuhan masih memberikan waktu dan kesempatan untuk kita berbalik kepada Dia tetapi kita masih mau bersuka ria di dalam kegelapan dan dosa. Dalam kesempatan yang telah diberikan, ayuh kita berbalik kepada TUHAN. 

Kebangkitan rohani adalah apabila kita berbalik kepada TUHAN dengan segenap hati kita. Tuhan telah memberikan satu undangan yang terbuka untuk kita datang kepada-Nya dengan segenap hati kita merendahkan diri, sujud dan berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalan kita yang jahat. Jika Tuhan tiba-tiba datang pada saat anda membaca renungan ini, apakah anda sudah bersiap sedia untuk bertemu dengan Tuhan? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: