Monday, May 16, 2016

Revival: My household shall believe in God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa keselamatan yang daripada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: My household shall believe in God

Acts 16:31  So they said, "Believe on the Lord Jesus Christ, and you will be saved, you and your household. "

Kisah Para Rasul 16:31 (TB)  Jawab mereka: "Percayalah kepada Tuhan Yesus Kristus dan engkau akan selamat, engkau dan seisi rumahmu."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #137. Tahukah anda bahawa jika anda sudah mengalami kebangkitan rohani secara kepribadian anda, maka kebangkitan rohani itu juga harus mengimpak keluarga anda? Revival is when you begin to reach out your family members. A stirring in our hearts that's constantly pushing us to win our family 👪 members to Christ. A sense of urgency in our hearts to see them saved as the time is very limited. Revival bermula daripada diri kita dan mengimpak setiap ahli keluarga kita. Saya percaya bahawa masih ada lagi ahli keluarga kita yang dahulu sangat aktif melayani Tuhan, mengikuti Tuhan, bahkan mungkin kerana kesungguhan mereka juga yang telah membuat hati kita terbuka untuk berbalik kepada TUHAN. Tetapi sekarang mereka juga yang sudah menjadi suam-suam kuku,  slowdown, ke gereja pun tidak, kembali kepada cara dunia. Mereka inilah harus dijangkau kembali. Revival was meant for those who know the truth but Sudah suam-suam kuku... This people needs revival... Kita yang dulu suam-suam kuku yang telah mengalami kebangkitan rohani sekarang, harus menyebarkan api Kebangkitan rohani itu kepada mereka yang lain because revival is contagious.

1. Revival begins in my family 👪
Matius 5:14-15 (TB)  Kamu adalah terang dunia. Kota yang terletak di atas gunung tidak mungkin tersembunyi. Lagipula orang tidak menyalakan pelita lalu meletakkannya di bawah gantang, melainkan di atas kaki dian sehingga menerangi semua orang di dalam rumah itu.

☕🍞Perhatikan perkataan "rumah". Sangat senang sekali untuk kita bercahaya di mana-mana pun, di gereja, di luar gereja, tetapi Tuhan mau keluarga anda terlebih dahulu diimpak lewat daripada anda. Tuhan mau Menjamah, memulihkan, membangkitkan kembali keluarga anda melalui diri anda terlebih dahulu. Kita harus terlebih dahulu menjangkau keluarga kita sendiri dan juga saudara mara kita dengan kebenaran Firman Tuhan. Dan kemudian rumah kita harus menjadi "rumah api" di mana ia akan mengimpak serta menyinari terang kemuliaan Tuhan kepada generasi ini, komuniti kita, bangsa-bangsa dan juga negara kita.  We are called to be the light in our house, in our city and in our nation and the nations of the world.

As a nation, we as God’s children, want to see a mighty revival which brings a spiritual transformation in our land, amongst our people and generation. We have not seen that revival yet. Why? Why revival tarries? One of the reasons why revival tarries is that the body of Christ has not taken the command of our Lord Jesus Christ seriously, which says You are the salt of the earth and You are the light of the world. Apakah kita sedang memancarkan kemuliaan Tuhan di dalam keluarga kita? Apakah anda mau melihat keluarga 👪 anda juga beribadah kepada Tuhan Yesus Kristus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: