Friday, November 3, 2017

Revival : At Your Word

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk melakukan Firman-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : At Your Word

Luke 5:5 (NKJV)  But Simon answered and said to Him, "Master, we have toiled all night and caught nothing; nevertheless at Your word I will let down the net."

Lukas 5:5 (TB)  Simon menjawab: "Guru, telah sepanjang malam kami bekerja keras dan kami tidak menangkap apa-apa, tetapi karena Engkau menyuruhnya, aku akan menebarkan jala juga."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #307. Tahukah anda bahawa jika Tuhan menjanjikan sesuatu, Dia juga akan menepati janji itu? Sudah semalaman Petrus dan yang lain bekerja keras namun tidak menangkap apa-apa. Tetapi apabila Tuhan Yesus yang menyuruh mereka untuk pergi menjala, mereka pulang dengan hasil tangkapan yang luarbiasa.

☕ 🍞 Peter and his friends are professional fisherman they are not some amateur fisherman. That's their career and of course they know how to catch fish. Petrus merasa dirinya paling tahu bagaimana dan bila mencari ikan. Ia tahu dari pengalaman bernelayan bahawa ikan-ikan tidak akan muncul pada siang hari. Apalagi mungkin sekali saat itu musim ikan sudah selesai kerana semalaman mencari ikan hasilnya kosong. Sepanjang malam mereka sudah pergi menjala namun pulang dengan tangan kosong. Tetapi oleh kerana Yesus yang berkata kepada mereka, maka mereka turuti dan melakukannya.

✝️At Your Word
💬 Yesus, dari latar belakang seorang Tukang Kayu, bagaimana mungkin Dia pandai menjala ikan. Tetapi Petrus dan rakannya mendengar dan melakukan apa yang dikatakan oleh Tuhan Yesus. Petrus dan rakannya mengandalkan kehebatan mereka, intelektual mereka, pengalaman mereka sewaktu mereka bekerja keras untuk menjala ikan tetapi mereka pulang dengan kekecewaan. Satu hal yang sangat penting untuk kita fahami di dalam firman Tuhan ini adalah, JANGAN MENGANDALKAN KEKUATAN KITA sendiri dalam melakukan pekerjaan-Nya. Pasti kita akan kecewa.

Melayani dengan kekuatan Roh Kudus. Bergerak dalam kuasa-Nya. Menjangkau jiwa-jiwa melalui kasih-Nya. Semuanya tentang Dia dan oleh Dia. We cannot do anything without Gid. It doesn't matter what we have achieved, if God is not in the picture then there's nothing. Whatever we have achieved, all nothing. Ikan ikan bekerjasama bersama Petrus dan mereka semua bergerak bersama dalam menjala dan dijala. At His word segala sesuatu tunduk dan melakukan kehendak-NYA. Satu kata dari mulut Tuhan sangat berkuasa untuk menyelamatkan seorang pribadi. Hallelujah 🙌 🔥 🔥. Sudahkah anda mendengar Dia panggil anda untuk menjala jiwa-jiwa? Inilah waktu-Nya untuk kita semua bergerak launch into the deep. Mereka menebarkan jala, lalu mendapat sedemikian banyak ikan sehingga jala itu hampir koyak. Demikian juga akan terjadi jika anda meresponi panggilan Tuhan. Kerana melalui anda Tuhan akan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: