Tuesday, November 28, 2017

Revival : Do you have faith?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang mengajarkan kita untuk terus beriman kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Do you have faith?

Luke 18:8 (NKJV)  I tell you that He will avenge them speedily. Nevertheless, when the Son of Man comes, will He really find faith on the earth?

Lukas 18:8 (TB)  Aku berkata kepadamu: Ia akan segera membenarkan mereka. Akan tetapi, jika Anak Manusia itu datang, adakah Ia mendapati iman di bumi?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #332. Tahukah anda bahawa apabila Tuhan Yesus datang kembali adakah Dia akan menemukan iman di dalam kita? Pertanyaan Yesus barangkali menunjukkan bahwa pada waktu kedatangan-Nya semakin dekat, kejahatan akan menjadi begitu berkuasa sehingga banyak orang dalam gereja akan meninggalkan iman yang sejati.

☕ 🍞 Semakin kita mendekati kedatangan Kristus kali kedua, pertanyaan bagi setiap orang percaya adalah "Adakah saya bertekun dalam iman, bertahan terus-menerus di dalam doa dan berseru kepada Tuhan agar keadilan dapat ditegakkan dan rencana kebenaran-Nya mencapai kemenangan penuh untuk selama-lamanya?" Atau, apakah saya sedemikian sibuk dengan hidup ini sampai saya tidak lagi menanti-nantikan kedatangan Kristus dan Kerajaan-Nya yang kekal? Yesus bertanya kepada kita adakah iman di bumi ini? Ini bererti bahawa hanya di bumi saja ada kesempatan untuk memiliki iman, kerana para pendosa di neraka akan merasakan apa yang mereka tolak untuk diimani, dan orang-orang kudus di sorga akan menikmati apa yang mereka imani. Ini juga bererti bahawa iman adalah hal utama yang Kristus cari di dalam setiap pribadi yang percaya kepada-Nya.

Saya mengakhiri renungan hari ini dengan lagu ini...

Yesus bertanya
Kepada kita
Adakah iman di bumi ini
Jika Dia datang
Kedua kalinya
Untuk menghakimi dunia

c/o

Apa yang kau buat
Selama hidupmu
Adakah iman di hatimu ?
Allah kan mendengarkan
Umat pilihanNya
Yang sungguh percaya
PadaNya....

Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: