Thursday, November 30, 2017

Revival : Am I alive?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menghidupkan kita di hadapan Tuhan yang hidup. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Am I alive?

Luke 20:38 (NKJV)  For He is not the God of the dead but of the living, for all live to Him."

Lukas 20:38 (TB)  Ia bukan Allah orang mati, melainkan Allah orang hidup, sebab di hadapan Dia semua orang hidup."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #334. Tahukah anda bahawa Tuhan kita adalah Tuhan yang hidup? Adakah kita hidup di hadapan-Nya? Ia bukan Allah orang mati, melainkan Allah orang hidup. Lukas di sini menambahkan, "Sebab di hadapan Dia semua orang hidup," yakni mereka semua, seperti Abraham, Ishak dan Yakub, yang sungguh-sungguh percaya. Walaupun mereka mati, namun mereka sungguh-sungguh hidup; jiwa mereka, yang kembali kepada Allah yang mengaruniakannya, terus hidup bersama-Nya sebagai Bapa dari segala roh: dan tubuh mereka akan hidup kembali pada akhir zaman oleh kuasa Allah, kerana Ia menyebut hal-hal yang tidak ada seakan-akan ada, karena Ia adalah Allah yang menghidupkan orang mati.

☕ 🍞 Kita melayani Tuhan yang Hidup yang di dalam-Nya ada kehidupan. Demikian juga adakah kita "hidup" di dalam-Nya, di hadapan-Nya ataupun di hadirat-Nya...? Kita boleh melayani Tuhan akan tetapi pada masa yang sama kita tidak hidup. Kita hanya akan memiliki kehidupan yang kekal apabila kita terus tinggal di dalam-Nya. Sudahkah kerohanian kita hidup? Jika kita melayani Tuhan yang hidup jadi bagaimana keadaan kehidupan kerohanian kita? Adakah ia hidup juga? Kita melayani Tuhan yang hidup kerana Dia melihat, mendengar dan juga menjawab segala seru doa kita. Dia juga melakukan perkara-perkara yang dahsyat dan luarbiasa di dalam hidup kita.

Tuhan yang Empunya kehidupan kekal mau memberikan kehidupan itu kepada kita semua. Sudahkah kita bersedia untuk menerimanya? Are we found alive in the presence of God? Yesus memberikan kehidupan yang berkelimpahan kepada setiap orang yang percaya. Are we like zombies walking around or are spiritually alive? Selama kita masih hidup, hiduplah di hadapan Tuhan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: