Tuesday, November 14, 2017

Revival : There's a choice

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 yang memberikan kita pilihan untuk mengikut Yesus atau tidak. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : There's a choice

Luke 9:23 (NKJV)  Then He said to them all, "If anyone desires to come after Me, let him deny himself, and take up his cross daily, and follow Me.

Lukas 9:23 (TB)  Kata-Nya kepada mereka semua: "Setiap orang yang mau mengikut Aku, ia harus menyangkal dirinya, memikul salibnya setiap hari dan mengikut Aku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #318. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memberikan pilihan kepada kita semua? Ya, memilih sama ada mau atau tidak mau mengikuti Yesus. Tuhan Yesus tidak pernah memaksa sesiapa pun untuk mengikuti Dia namun kebenarannya adalah lebih bagus untuk manusia mengikuti Yesus, percaya kepada-Nya, tinggal di dalam-Nya daripada memberikan hidup mereka kepada kegelapan.

☕ 🍞 Yesus berkata bahawa "Setiap orang yang MAU mengikut Aku, ia harus menyangkal dirinya, memikul salibnya setiap hari dan mengikut Aku. Ada satu pilihan yang diberikan kepada setiap orang sama ada mereka mau mengikuti Tuhan Yesus ataupun tidak. Tetapi bagi mereka yang membuat keputusan untuk mengikuti Yesus, di sini Dia mengatakan bahawa mereka HARUS menyangkal dirinya dan memikul salibnya. Ramai yang MAU mengikuti Tuhan Yesus tetapi tidak ramai yang menyangkal dirinya dan memikul salibnya. Oleh kerana itu, ramai yang tidak mau mengikuti Tuhan Yesus kerana tidak sanggup untuk menyangkal dirinya, keinginannya, kehendaknya. Mereka MAU terima segala sesuatu yang diberikan oleh Tuhan Yesus tetapi tidak sanggup menyangkal dirinya mereka dan memikul salib mereka.

Menerima Yesus sebagai Tuhan dan Juruselamat tidak hanya menuntut percaya akan kebenaran Injil, tetapi juga menyerahkan diri kita untuk mengikuti Dia dengan pengorbanan. We must never be ashamed of Christ and his gospel. Jalanilah kehidupan Kristian kita dengan melihat betapa singkatnya hidup dan betapa tidak berertinya segala sesuatu yang ada di dunia ini, bila dilihat dari kacamata kekekalan. Ingatlah bahwa suatu saat, ketika hari penghakiman tiba, kita akan menghadap takhta pengadilan Kristus. Maka sangkal diri, pikul salib, dan ikut Yesus kiranya mewarnai kehidupan kita setiap hari, dalam berbagai aspeknya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: