Saturday, November 4, 2017

Revival : Lets go fishing

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk menjala manusia. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Lets go fishing

Luke 5:10 (NKJV)  and so also were James and John, the sons of Zebedee, who were partners with Simon. And Jesus said to Simon, "Do not be afraid. From now on you will catch men."

Lukas 5:10 (TB)  demikian juga Yakobus dan Yohanes, anak-anak Zebedeus, yang menjadi teman Simon. Kata Yesus kepada Simon: "Jangan takut, mulai dari sekarang engkau akan menjala manusia."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #308. Tahukah anda bahawa Tuhan memanggil kita untuk menjadi "penjala" manusia? Ya, inilah kerinduan Tuhan untuk melihat setiap jiwa-jiwa diselamatkan. Terkadang kita takut untuk pergi "menjala" manusia kerana kita takut angin badai, ribut, ombak besar, takut perahu 🛶 karam dan macam-macam lagi. Tetapi di sini Tuhan Yesus berkata, "janganlah takut."

☕ 🍞 Simon Petrus dan rakan-rakannya Yakobus dan Yohanes, sudah menjadi murid Yesus tetapi mereka tetap melanjutkan pekerjaan mereka sehari-hari. Sekarang Yesus memanggil mereka untuk pelayanan khusus, dan mereka meninggalkan semuanya untuk mengikut Dia. Jangan takut untuk pergi menjala. Ada badai, ada angin sakal, ada ribut, ada taufan, ada tsunami dan juga ombak besar, jangan takut untuk pergi menjala. Tentangan dan halangan pasti akan ada, tetapi JANGAN TAKUT PERGI MENJALA!

Pernahkah Anda melihat seorang pemancing sedang memancing ikan? Pemancing ikan adalah orang yang tekun, rela menanti berjam-jam demi tertangkapnya seekor ikan. Demikianlah juga kita semu. Jangan mudah putus asa jika tidak ada apa-apa penangkapan tetapi tekun menjangkau jiwa-jiwa. Biar pun ada penolakan, tidak diterima, macam-macam dituduh, orang lain cemburu terhadap anda, TETAP TERUS MAJU MENJALA! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: