Tuesday, November 21, 2017

Revival : The path to life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berjuang memasuki pintu kehidupan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The path to life

Luke 13:24 (NKJV)  "Strive to enter through the narrow gate, for many, I say to you, will seek to enter and will not be able.

Lukas 13:24 (TB)  Jawab Yesus kepada orang-orang di situ: "Berjuanglah untuk masuk melalui pintu yang sesak itu! Sebab Aku berkata kepadamu: Banyak orang akan berusaha untuk masuk, tetapi tidak akan dapat.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #325. Tahukah anda bahawa ramai yang berjuang tetapi tidak kesampaian? Hanya sedikit orang yang akan masuk melalui pintu pertobatan sejati dan menyangkal diri untuk mengikut Yesus, serta betul-betul berusaha untuk menaati perintah-Nya, dan sungguh-sungguh mencari Kerajaan Allah dan kebenaran-Nya, serta bertekun sampai kesudahannya dalam iman, kesucian, dan kasih sejati.

☕ 🍞 Ramai yang mau memasuki pintu yang terbuka luas tetapi tidak mau masuk melalui pintu yang sesak. Ramai yang hanya mahu mendengar kotbah dan teguran yang menyenangkan hati mereka tetapi tidak mahu menerima dan mendengar teguran yang keras dan yang memimpin kepada kehidupan. Masih lagi ada yang perlu disuap makan. Terkadang ramai sekali yang seolah olah berjalan menuju ke pintu yang sempit tetapi tidak kesampaian kerana ada yang sudah U-turn, ada yang sudah menyimpang, ada yang tidak mau menerima teguran dan sebagainya. Ramai juga yang suka mendengarkan kotbah tentang berkat berkat dan berkat, daripada kotbah bertobatlah bertobatlah bertobatlah!

✝️The path of life
☺ There are but two ways right and wrong, good and evil; the way to heaven and the way to hell; in the one or other of these all are walking: there is no middle place hereafter, no middle way now. Pintu dan jalan yang menghala ke kehidupan sejati itu sempit dan susah. Hanya sedikit orang yang mendapati jalan itu. Banyak orang suka mempertanyakan bila Tuhan datang kembali serta, siapakah yang dapat masuk ke dalam Kerajaan-Nya. Sesungguhnya ini adalah pertanyaan yang sia-sia. Jauh lebih berguna ialah mempertanyakan apa yang harus dilakukan agar saya selamat?

Hal utama saat ini adalah meyakini apakah diri sendiri sudah bertobat! Sudahkah Anda masuk lewat pintu yang sempit itu? Jangan tunda kerana sewaktu-waktu pintu itu akan ditutup. Ingat, waktunya sangat singkat. Bagi Anda yang sudah bertobat, beritakanlah Injil sehingga banyak orang berkesempatan memasuki pintu sempit itu! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: