Friday, November 10, 2017

Revival : Just believe

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Just believe

Luke 8:50 (NKJV)  But when Jesus heard it, He answered him, saying, "Do not be afraid; only believe, and she will be made well."

Lukas 8:50 (TB)  Tetapi Yesus mendengarnya dan berkata kepada Yairus: "Jangan takut, percaya saja, dan anakmu akan selamat."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #314. Tahukah anda bahawa apabila kita melewati saat yang menggoncangkan iman kita, agak sukar untuk kita percaya kepada Tuhan Yesus? Yairus takut kerana mendengar berita bahawa anaknya sudah mati. Satu berita yang cemas sudah cukup untuk menggoncangkan iman kita.  Too fragile is our faith. Bagaimana anda dapat memfokuskan kembali perspektif anda kepada Tuhan Yesus di saat melewati badai kehidupan? Sepertinya sangat senang sekali untuk kita berkata "terus percaya, terus beriman" kepada orang lain yang sedang melewati saat badai di dalam kehidupan mereka.

☕ 🍞 Tiga kalimat yang diucapkan oleh Tuhan Yesus "JANGAN TAKUT, PERCAYA SAJA, ANAKMU AKAN SELAMAT" kepada Yairus, memberikan satu pengharapan yang baru dan teguh. God can speak to you in any situation that you are going through today. God is speaking into every situation you are in now. Tiga kalimat yang diucapkan oleh Tuhan Yesus sangat berkuasa sehinggakan ia menusuk ke tulang kita dan dapat menghidupkan kembali apa pun yang kita fikir sudah tiada harapan lagi.

✝️Jangan Takut
😱 Adakah anda merasa takut saat ini? Mungkin anda telah mendengar doktor cakap sekian sekian fakta tentang kesihatan anda lalu anda menjadi takut ataupun anda sedang menantikan sesuatu tetapi sepertinya tidak kelihatan lalu anda menjadi risau dan takut ataupun anda berasa sangat cemas dan takut dan anda tidak tahu mahu buat apa dan apa saja yang sedang anda lewati saat ini sehinggakan perkara itu membuatkan anda rasa takut. Tenang aja ya, Tuhan Yesus kan ada. Senang untuk saya katakan ini, tetapi bagi yang mendengar hal itu, mungkin agak sukar untuk menerima. Jangan takut, kerana ketakutan tidak dapat menghasilkan apa-apa kecuali membuatkan kita lebih takut. Always remember that THE ENEMY FEEDS ON YOUR FEAR. Yairus merasa takut dan cemas lalu dia mencari Tuhan Yesus. Jika anda merasa takut, maka carilah Tuhan Yesus dan bukannya mencari penyelesaian di google, Facebook dan sebagainya.

✝️Percaya saja
🙏 Begitu sulit sekali untuk kita percaya kepada Tuhan Yesus saat kita melewati setiap musim kehidupan kita. Tetapi itulah yang diminta oleh Tuhan Yesus daripada kita. Mukjizat hanya terjadi apabila kita belajar untuk Percaya sepenuhnya kepada Tuhan Yesus. Doa kita terjawab hanya apabila kita percaya kepada Tuhan Yesus. Ramai yang percaya kepada Google, Facebook dan sebagainya sebelum mereka mencari jawapan di dalam Tuhan Yesus. Miracle happens when you believe in Jesus. Surround yourself with people who will encourage you continue to believe in God rather than your circumstances and your surroundings.

✝️Anakmu akan selamat
😇 All is well. Everything will be fine. Apabila kita tidak takut dan terus percaya kepada Tuhan Yesus, maka kita akan melihat hasilnya iaitu mukjizat yang luarbiasa terjadi di dalam hidup kita. Anak Yairus hidup kembali. Yesus mengatakan bahawa dia bukan mati tetapi tidur saja. Ini adalah kata-kata dorongan yang diberikan oleh Yesus supaya kita tidak mengalir bersama dengan keadaan kita sedang alami serta mengizinkan kata kata yang melemahkan kita mengacau fikiran kita dan terus iman kita menjadi goyah.

Ketahuilah bahawa di saat anda melewati macam-macam situasi dalam hidup anda, hanya Firman Tuhan sajalah yang mampu menguatkan anda untuk terus bergerak maju dan berharap pada Yesus. Yairus mendengar apa orang-orang yang di sekelilingnya katakan, tetapi Yesus terus berbicara kepada Yairus supaya fokusnya tidak tergugat dengan keadaan sekelilingnya. Samada di waktu baik ataupun buruk, tetaplah mencari Tuhan Yesus dahulu supaya di saat anda melewati waktu yang sukar di dalam hidup kita, kita akan tetap kuat dan teguh serta pengharapan kita di dalam Tuhan Yesus tidak akan tergoyahkan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: