Sunday, November 5, 2017

Revival : Never forget to pray

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berdoa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Never forget to pray

Luke 5:16 (NKJV)  So He Himself often withdrew into the wilderness and prayed.

Lukas 5:16 (TB)  Akan tetapi Ia mengundurkan diri ke tempat-tempat yang sunyi dan berdoa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #309. Tahukah anda bahawa sekali pun Yesus sangat sibuk tetapi Dia tidak pernah lupa untuk berdoa dan bersekutu dengan Bapa. Doa itu sangat penting bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya. Prayer and Praise is important to us just as you need oxygen to breathe. Di saat kita berdoa, menyembah, Tuhan berperang. Ketika meneliti kehidupan Yesus dalam Injil-Injil lain, kita tahu bahawa Ia berdoa sebelum Ia mula melayani orang-orang yang berbondong bondong datang kepada-Nya.

☕ 🍞 Yesus adalah seorang yang berdoa di setiap kesempatan yang ada. Tidak kira lewat malam ataupun awal pagi. Tidak kira dia penat atau di waktu senang, Dia tetap akan  berdoa. Ketika Roh Kudus turun ke atas Yesus di Sungai Yordan, Ia "sedang berdoa"; sering kali Ia mengundurkan diri dari orang banyak "dan berdoa". Ia berdoa "semalam-malaman" sebelum memilih kedua belas murid-Nya. Ia "berdoa seorang diri" sebelum mengajukan suatu pertanyaan penting kepada murid-murid-Nya pada saat dimuliakan, Ia mendaki gunung itu "untuk berdoa" pemuliaan-Nya terjadi sementara "Ia sedang berdoa" dan Ia "sedang berdoa" sebelum mengajarkan Doa Bapa Kami kepada murid-murid-Nya. Di Getsemani Ia "makin bersungguh-sungguh berdoa". Di kayu salib Ia mendoakan orang lain dan perkataan terakhir yang diucapkan-Nya sebelum kematian-Nya adalah sebuah doa. Sebelum Yesus melakukan segala sesuatu, Dia berdoa terlebih dahulu.

✝️Prayer is your weapon.
🙏 We must develop a life of prayer and worship. Prayer and Worship is powerful warfare. Spiritual warfare is part of the Christian life. It is not a lifestyle but life. Prayer and Worship is not an option, it is a must. Doa itu bukan hanya sekadar ikut waktu tetapi TETAP BERDOA di setiap kesempatan yang kita ada. Doa adalah senjata yang kita ada, satu senjata yang telah diberikan kepada kita oleh Tuhan. Kita bukannya melawan dengan pedang dan senapang tetapi dengan doa dan penyembahan dan apabila kita melakukannya Tuhan yang berperang bagi kita. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥.

Jikalau anda sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi dan sepertinya belum ada apa-apa perubahan yang terjadi, jangan putus asa, TETAPLAH BERDOA..! Pada masa yang sama jadilah seorang penggerak kebangkitan rohani bagi bangsa dan generasi ini. Anda perlu berdoa dan harus bertindak. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario adalah lewat daripada doa tetapi ia tidak berhenti sampai di situ saja, selepas pelajar-pelajar itu dijamah oleh Tuhan, mereka semuanya mulai bergerak untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Apakah anda sudah berdoa dan masih berdoa hari ini...? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: