Thursday, November 23, 2017

Revival : I am not ashamed

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk memikul salib dan mengikuti Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am not ashamed

Luke 14:27 (NKJV)  And whoever does not bear his cross and come after Me cannot be My disciple.

Lukas 14:27 (TB)  Barangsiapa tidak memikul salibnya dan mengikut Aku, ia tidak dapat menjadi murid-Ku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #327. Tahukah anda bahawa terkadang di dalam kehidupan seharian kita, adakalanya kita malu mengaku Kristian dan memikul salib kita? Bila berada di antara khalayak ramai, tiba-tiba saja seseorang boleh mengaku dirinya bukan pengikut Yesus. Seperti Petrus yang menyangkal Yesus, terkadang kita pun melakukan begitu. Mengikut Yesus tidak boleh setengah-setengah, harus sepenuh hati.

☕ 🍞 Kita menderita dalam perjuangan seumur hidup melawan dosa dengan menyalibkan semua keinginan yang berdosa. Kita menanggung kebencian dan ejekan dari dunia ketika bersaksi dengan kasih bahwa perbuatannya itu jahat, dengan memisahkan diri kita dari dunia secara moral dan rohani. Kita adalah pengikut Kristus Yesus and we must bear the mark of Christ upon us. Jangan asal nama saja Kristian tetapi cara hidup tidak menggambarkan sebagai pengikut Kristus. Ada tiga perkara yang saya lihat di dalam firman ini.

✝️Memikul salibnya
Memikul salib bukanlah bermaksud memakai loket salib yang besar besar. Ia lebih kepada cara hidup kita. Bagaimana kita hidup di antara generasi yang masih belum mengenal Tuhan Yesus. Bearing the mark of the Cross ✝️in our lives. Maksudnya juga ada hidup kita benar-benar mencerminkan Kristus Yesus kepada dunia yang gelap ini. Setiap anda yang percaya kepada Tuhan Yesus telah ditebus dengan darah-Nya yang mahal jadi our lives must reflect the works of Christ on the Cross to the world. Mengertikah kita apa yang telah terjadi di kayu salib itu ketika Yesus menanggung segala dosa dan penyakit kita...? Terkadang kita malu mau menjawab apabila ditanya mengenai kepercayaan kita 😢.

✝️🚶 Mengikut Aku
Seorang pengikut yang setia akan mengikuti ketuanya ke mana pun dia pergi dan melakukan apapun yang dilakukan oleh ketuanya. Melakukan visi dan misi ketuanya menjadi prioritas utama dalam hidup si pengikut itu. Demikianlah juga dengan kita, mengikuti Yesus itulah yang menjadi kesukaan kita. Melepaskan semua hak kita hanya untuk mengenal kehendak-NYA dihidup kita dan melakukannya dengan segenap hati kita. Mengiring Yesus seumur hidup kita kerana dari Dialah kita menerima kekuatan untuk terus bersaksi. Apabila kita mengikuti Yesus, bukan lagi tentang diri kita tetapi tentang melakukan kehendak-NYA dan kerinduan-Nya. Of course you one person cannot do much, but at least as we follow Christ, let us do our part for this generation. You are not alone He is with you.

✝️🎓 Menjadi Murid-Ku
Hanya jika Dia menjadi prioritas utama dalam hidup seseorang, barulah dia dapat menjadi murid Yesus. Itulah sebabnya mereka harus berpikir masak-masak, kerana untuk itu harus ada keseriusan dan komitmen. Sepertimana kita bertekun dan komited untuk belajar bersungguh-sungguh sehingga kita mendapatkan ijazah sarjana 🎓 kita demikianlah juga kita harus menjadi murid-Nya. Kita menjadi murid kepada pensyarah kita yang mengajarkan segala sesuatu kepada kita supaya kita terus maju dan berhasil dalam pembelajaran kita. Demikianlah juga apabila kita mengabdikan diri kita kepada Tuhan Yesus dan menjadi murid-Nya maka kita harus juga mentaati serta melakukan segala perintah-perintah-Nya supaya kita berhasil di dalam panggilan kita. Seorang murid adalah seorang yang setia.

Bagaimana dengan kita? Cuba kita refleksi diri kita sendiri. Adakah kita sedang memikul salib kita dan mengikuti Tuhan Yesus...? Adakah kita murid-Nya yang setia? Bukan kehendak kita, namun kehendak-NYA yang terjadi. Sanggupkah...? Sediakah? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: