Tuesday, November 7, 2017

Revival : A Reward for you

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita upah yang besar. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : A Reward for you

Luke 6:23 (NKJV)  Rejoice in that day and leap for joy! For indeed your reward is great in heaven, For in like manner their fathers did to the prophets.

Lukas 6:23 (TB)  Bersukacitalah pada waktu itu dan bergembiralah, sebab sesungguhnya, upahmu besar di sorga; karena secara demikian juga nenek moyang mereka telah memperlakukan para nabi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #311. Tahukah anda bahawa Tuhan telah siapkan upah yang besar bagi kita semua? Jangan lelah bekerja di ladang-Nya. Jangan takut untuk mengusahakan ladang-Nya. Jangan bimbang untuk melakukan kehendak-NYA. Jangan ragu-ragu akan panggilan-Nya. He who has called you is faithful and will accomplish His purpose in your life.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, hendaklah kita semua rajin bekerja untuk Tuhan, kerana anda tahu bahawa semua yang anda lakukan untuk Tuhan, tidak sia-sia. Upahmu yang besar tersedia di surga. Namun, janganlah kita mau melayani Tuhan kerana upah itu tetapi lakukannya dengan segenap hati kita. Terkadang kita merasakan apalah gunanya kita melakukan semua ini, hanya menyakitkan hati kita, penat, lelah, ditikam dari belakang, ada orang yang cemburuan dan sebagainya. Namun, di dalam segala sesuatu yang anda lakukan untuk TUHAN, lakukanlah dengan penuh sukacita dan dengan segenap hati kita kerana ia tidak sia-sia.

✝️A Reward for you
🎁 Upahmu besar di surga tetapi SIAPAKAH yang akan menerima upah itu...? Orang-orang yang setia kepada-Nya. Orang-orang yang percaya sungguh-sungguh kepada-Nya. Orang-orang yang melayani dengan bersungguh-sungguh. Orang-orang yang senantiasa bersekutu dengan-Nya. Orang-orang yang berdiri teguh di dalam Tuhan Yesus. Orang-orang yang bergiat selalu dalam melakukan kehendak-NYA.

Are we faithful? Are we loyal to God? Are we serving for a reward or we are serving because we love God? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: