Monday, November 6, 2017

Revival : A Sinner needs a Saviour

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membawa kita kepada Pertobatan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : A Sinner needs a Saviour

Luke 5:32 (NKJV)  I have not come to call the righteous, but sinners, to repentance."

Lukas 5:32 (TB)  Aku datang bukan untuk memanggil orang benar, tetapi orang berdosa, supaya mereka bertobat."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #310. Tahukah anda bahawa kita semua memerlukan Seorang Penyelamat? Yesus telah mati dan bangkit untuk kita semua. Dia, hanya dan oleh Dia kita beroleh keselamatan yang kekal. Saya fikir-fikir siapakah orang-orang yang sehat ini 🤔. Yesus mengatakan secara tidak langsung bahwa Dia tidak dapat melakukan apa-apa untuk orang-orang Farisi "yang benar," yang menganggap diri mereka sempurna. Dia ingin menjangkau orang-orang yang menyedari dan mengakui keperluan mereka.

☕ 🍞  Adakah Anda orang yang "sehat"? Saya fikir-fikir, siapakah agaknya orang yang "sehat" ini. Lalu saya sedar satu hal bahawa orang-orang yang sehat adalah orang-orang yang menolak Tuhan Yesus. Orang-orang yang kepalanya dipenuhi dengan pengetahuan duniawi daripada pengenalan akan Tuhan Yesus. Orang-orang yang merasakan bahawa dirinya tidak berdosa dan tidak ada keperluan untuk bertobat. Orang-orang yang tidak takut akan Tuhan. Orang-orang merasakan dirinya benar  tetapi sebenarnya buta rohani.

✝️I need a Saviour
🛐 Seriously, I cannot save myself. I need Jesus. Saya mengaku saya seorang yang berdosa. Tanpa Yesus saya tidak mungkin dapat menikmati kehidupan yang baru Tuhan berikan kepada saya. Saya orang yang sakit. Saya perlukan kesembuhan, pemulihan, kebangkitan. Sebagaimana Yesus datang untuk menyelamatkan orang berdosa, demikianlah seharusnya hidup kita, orang-orang Kristian adalah untuk menjadi berkat untuk sesama kita, terutama mereka yang masih ‘orang berdosa.’

Di manakah kita sedang berdiri sekarang? Yang sehat dan benar atau yang berdosa? Yesus berkata "Orang sihat tidak memerlukan doktor, hanya orang sakit." Sepertimana mana kita juga telah disembuhkan, maka kita juga harus memimpin orang yang sakit kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: