Sunday, November 12, 2017

Revival : Bringing the Kingdom's mandate

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 memberikan mandat surgawi kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Bringing the Kingdom's mandate

Luke 9:2 (NKJV)  He sent them to preach the kingdom of God and to heal the sick.

Lukas 9:2 (TB)  Dan Ia mengutus mereka untuk memberitakan Kerajaan Allah dan untuk menyembuhkan orang,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #316. Tahukah anda bahawa kita harus melakukan mandat surgawi? Saya pernah baca serta merenungkan Firman Tuhan ini, tetapi kali ini Roh Kudus membuka mata saya untuk melihat perkara lain yang tersirat di sebalik petikan ini. Apakah itu Kerajaan Allah ataupun Kerajaan Sorga? Apakah itu memberitakan Kerajaan Allah / Sorga?

☕ 🍞 My understanding of THE KINGDOM OF GOD is the ruling of God. Tuhan Yesus sebagai Raja 👑 yang memerintahkan. Kerajaan bermaksud, ada pemerintahannya dan rakyatnya. Kerajaan Allah bermaksud Pemerintah Tuhan Yesus dan kita rakyat-Nya. Memberitakan kerajaan Allah bermaksud kita sebagai duta daripada kerajaan Allah yang dahulunya hidup dalam kerajaan maut ataupun kerajaan iblis ataupun dalam kegelapan, kini telah diterima oleh Tuhan untuk menjadi warganegara negara kerajaan Allah dan menjadi rakyat-Nya dan sekarang kita sebagai rakyat-Nya pergi memperluaskan lagi kerajaan Tuhan Yesus dengan memberitakannya kepada mereka yang masih di dalam kegelapan. We are the ambassadors of the Kingdom of God promoting the Kingdom of God and expanding His Name and fame to all so that they too will be saved.

✝️Diutus oleh Kerajaan Tuhan.
🙏 Kita diutus untuk pergi MEMURIDKAN bangsa-bangsa. Kita diutus untuk pergi menjala manusia. Kita diutus untuk pergi mencari yang terhilang. Kita diutus untuk pergi memberitakan kerajaan Allah kepada mereka yang masih di dalam kegelapan. Kita bukannya diutus untuk membina pelayanan yang besar besaran tetapi memperluaskan kerajaan Tuhan di dunia ini.

Kita bukannya diutus oleh orang biasa biasa, tetapi RAJA segala raja, Tuhan di atas segala tuhan, Dialah yang mengutus anda hari ini. Kita membawa mandat surgawi kepada bangsa-bangsa. Seperti yang sering kali saya katakan, setiap orang yang percaya kepada-Nya adalah seorang pemenang jiwa. Kita harus bergiat menjangkau jiwa-jiwa. Tidakkah anda sedar bahawa kepada anda dan saya telah dipercayakan mandat surgawi? Apa yang sedang kita lakukan tentang itu? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: