Saturday, November 11, 2017

Revival : Hold on to Jesus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berpegang kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Hold on to Jesus

Luke 8:53 (NKJV)  And they ridiculed Him, knowing that she was dead.

Lukas 8:53 (TB)  Mereka menertawakan Dia, karena mereka tahu bahwa anak itu telah mati.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #315. Tahukah anda bahawa apabila kita mengikuti Yesus, pasti akan ada orang-orang yang mentertawakan kita, mengolok kita serta mempersendakan kita? Ya, benar ini. Ada yang akan cakap bahwa anda sudah gila. Ada yang akan cuba untuk melumpuhkan semangat anda. Adakah kita akan terus percaya kepada Tuhan Yesus?

☕ 🍞 This crazy faith in Jesus, is what we must have. Biar apapun yang dunia ini katakan, satu hal yang paling saya pasti adalah, ADA PENGHARAPAN di dalam Tuhan Yesus. Itulah sebabnya mengapa ia menjadi sangat penting bagi saya supaya saya berada di lingkungan orang-orang yang beriman dan percaya kepada Tuhan Yesus. Sebab kita tidak berjuang keseorangan melainkan beberapa orang yang berdiri bersama anda juga yang akan terus mendorong anda untuk terus bergerak maju.

✝️This crazy faith
😜 Human, they can compile the facts about your life and what you are going through and present it to you but that's not the finality of your life. Mereka mengatakan daripada apa yang mereka lihat, tetapi kita percaya kepada apa yang tidak kelihatan. Oh come on, He got the whole world in His hands. He got your life in His hands! Yesus berkata bahawa "... Berbahagialah orang yang percaya meskipun tidak melihat Aku!" Ada saja orang yang akan cuba menjatuhkan anda, membuatkan anda menyimpang daripada percaya kepada Tuhan Yesus, tetapi dalam semua tetaplah kuat 💪.

Kitab Suci berkata: "Barangsiapa yang percaya kepada Dia, tidak akan dipermalukan."  Often people are so quick to discourage others rather than encouraging them. Terkadang orang cepat sekali mau mengucilkan orang daripada mendorong. Often it is difficult to motivate or inspire people who are already discouraged of the outcome of their life. Yesus juga mengatakan bahawa "jika engkau percaya, maka engkau akan melihat kemuliaan Allah". Kita harus percaya, percaya sungguh-sungguh kepada-Nya. Janganlah disebabkan kata kata manusia maka kita putus asa dan tidak mau percaya sama Tuhan Yesus lagi. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: