Wednesday, November 1, 2017

Revival : Proclaim the Good news

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk memberitakan Injil. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Proclaim the Good news

Luke 4:18-19 (NKJV)
18 "The Spirit of the Lord is upon Me, Because He has anointed Me To preach the gospel to the poor; He has sent Me to heal the brokenhearted, To proclaim liberty to the captives And recovery of sight to the blind, To set at liberty those who are oppressed;
19 To proclaim the acceptable year of the Lord."

Lukas 4:18-19 (TB)
18 Roh Tuhan ada pada-Ku, oleh sebab Ia telah mengurapi Aku, untuk menyampaikan kabar baik kepada orang-orang miskin; dan Ia telah mengutus Aku
19 untuk memberitakan pembebasan kepada orang-orang tawanan, dan penglihatan bagi orang-orang buta, untuk membebaskan orang-orang yang tertindas, untuk memberitakan tahun rahmat Tuhan telah datang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #305. Tahukah anda bahawa Roh Tuhan ada di dalam kita? Yesus mengatakan bahawa, "Engkau akan menerima kuasa apabila Roh Kudus turun ke atas mu dan engkau akan menjadi saksi-Ku..." Roh-Nya diberikan kepada kita supaya kita menjadi saksi-Nya. Roh-Nya diberikan kepada kita supaya kita berani melakukan kehendak-NYA. Roh-Nya diberikan kepada kita supaya kita dipenuhi dengan kuasa untuk melakukan Amanat Agung-Nya.

☕ 🍞 God has appointed and ordained you and me to do greater works. apabila Roh Tuhan ada pada kita, maka Dia juga mengurapi kita  untuk melakukan hal-hal yang luarbiasa. The anointing of God will constantly push you forward to do greater things. Apabila kita telah merasakan kebangkitan rohani dalam hidup kita maka, api itu akan terus membakar dalam  kita, dan api itu juga akan terus menyala-nyala di dalam Roh kita supaya kita terus maju dan tidak mundur di dalam Tuhan. Roh Tuhan senantiasa menggerakkan hati kita. The Spirit of God will push you forward.

✝️Preaching salvation
⛪Anda telah diurapi untuk satu tujuan iaitu mengutus anda untuk mengisytiharkan ketibaan masa bagi TUHAN untuk menyelamatkan umat-Nya, dan mengalahkan musuh-musuh mereka. Dia telah mengutus anda untuk menghiburkan orang yang berduka, mengumumkan pembebasan kepada orang tawanan, kesembuhan bagi orang buta; dan kemerdekaan bagi orang yang tertindas.

Urapan Tuhan disertai dengan kuasa-Nya. Anda diberikan kuasa untuk menginjak ular dan kalajengking serta mengusir roh jahat. Anda diberikan kuasa untuk bersaksi. Sudahkah anda bergerak untuk memberitakan Injil keselamatan yang membebaskan  setiap suku bangsa yang masih terikat? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: