Tuesday, October 31, 2017

Revival : Not bread alone

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita makanan surgawi. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Not bread alone

Luke 4:4 (NKJV)  But Jesus answered him, saying, "It is written, 'Man shall not live by bread alone, but by every word of God.' "

Lukas 4:4 (TB)  Jawab Yesus kepadanya: "Ada tertulis: Manusia hidup bukan dari roti saja."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #304. Tahukah anda bahawa manusia hidup bukan dari roti saja? Roti di sini bermaksud makanan. Manusia bukan hanya hidup daripada makanan yang dimakan sahaja tetapi daripada perkataan yang keluar daripada mulut Tuhan. We received our living from the Word of God. The world word does not define you. The Word of God is the finality of your life.

☕ 🍞 Tuhan Yesus menekankan kebenaran ini ketika Ia mengajarkan bahawa kita harus mencari dulu Kerajaan Allah (yaitu, pemerintahan, kegiatan, dan kuasa Allah di dalam hidup kita); kemudian baru hal-hal penting lainnya akan dikaruniakan sesuai dengan kehendak dan jalan-Nya. Makanan utama kita bukan sahaja roti dan lain lain, melainkan setiap perkataan yang keluar daripada mulut Tuhan. Firman Tuhan yang membentuk kepribadian kita. Firman Tuhan yang memberikan makanan kepada kerohanian kita. Firman Tuhan menentukan masa depan kita. Kita mengalahkan serta berkemenangan atas iblis melalui Firman Tuhan.

✝️Melakukan Kehendak-NYA
😇 Yesus juga mengatakan bahawa "makanan-Ku adalah melakukan kehendak-NYA yang telah mengutus Saya..." Firman Tuhan itu adalah makanan rohani kita supaya kita makin bertumbuh di dalam Tuhan Yesus. Tetapi kerohanian yang berhasil adalah apabila kita melakukan firman Tuhan itu. Kita memerlukan firman Tuhan untuk memberikan kita kekuatan dan semangat yang baru untuk terus maju dan melakukan kehendak-NYA dan kerinduan-Nya. Sama seperti orang disegarkan dengan makan makanan biasa, Tuhan Yesus disegarkan dengan melakukan kehendak Allah. Bagi Tuhan Yesus, tidak mungkin Dia akan makan roti biasa jika Dia berkesempatan untuk melaksanakan tugas-Nya, bukankah Dia datang dari sorga untuk melakukan hal ini?

Jangan kita kegemukan rohani. I'm not sure whether is there such statement. Tetapi, ya, janganlah kita hanya mau menerima saja berkat rohani sehingga kita menjadi "gemuk" tetapi tidak ada buahnya. Yang memuaskan kerohanian kita adalah Firman Tuhan serta melaksanakan kehendak-NYA dan kerinduan-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: